2435
Sök

BSR PPCtrim Saab 9-3 SS 1.8T 2004

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
3 juli 2007
Trådstartare
dj_aggwa skrev:
golfarn_nr1 skrev:
dj_aggwa skrev:

ja du, min "laddlufttrycksventil" va kass så bilen laddade endast 0,2 fast den ska ladda 0.4 orginal..
sen så har jag haft lite problem troligen med värmen lr nåt som va.. är jag stämplade och höll ner foten så laddade den först som den skulle men sen efter några sekunder så slutade den (ibland) att ladda som den skulle, gick ner till 0.3..  och detta hände bara vid hög temp ute... va tvungen att starta om bilen sen för att den skulle gå som den ska  sad

Okej låter ju inte så kul... Säkert roligare när de funkar? big_smile

nej blev lite förbannad då när man va ute på "cruising" i stan och skulle dra nån bmw lr nåt så sluta den ladda sad

men när det funkar, FY FAN va den går big_smile spinner på 1:a och 2:a på torr asfalt om man är lite hård på kopplingen big_smile

Hehe!! Har inte vågat köra på med bilen än för ja har haft den en vecka typ... men igår kunde ja inte hålla mig.... Kopplade ur antispinnen o jävlar va de spann! Rev loss på tvåan också.... Orginal.... hm..... Jävligt nöjd över köpet iallafall! Ska fixa ljudet i bilen nu så får nog vänta med PPCn tills nästa sommar om man inte vinnet på lotto eller nåt.. smile

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
4 juli 2007
golfarn_nr1 skrev:
dj_aggwa skrev:
golfarn_nr1 skrev:

Okej låter ju inte så kul... Säkert roligare när de funkar? big_smile

nej blev lite förbannad då när man va ute på "cruising" i stan och skulle dra nån bmw lr nåt så sluta den ladda sad

men när det funkar, FY FAN va den går big_smile spinner på 1:a och 2:a på torr asfalt om man är lite hård på kopplingen big_smile

Hehe!! Har inte vågat köra på med bilen än för ja har haft den en vecka typ... men igår kunde ja inte hålla mig.... Kopplade ur antispinnen o jävlar va de spann! Rev loss på tvåan också.... Orginal.... hm..... Jävligt nöjd över köpet iallafall! Ska fixa ljudet i bilen nu så får nog vänta med PPCn tills nästa sommar om man inte vinnet på lotto eller nåt.. smile

hehe, så det ska va.. big_smile min spinner med anti-spinn med.. verkar som om den inte klarar hålla emot tongue

ja det kostar lite penge en sån dosa.. köpte bilen med sån dosa till.. av den anledningen jag valde just den jag har + att jag tyckte den va snygg som den va big_smile

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
4 juli 2007
Trådstartare
dj_aggwa skrev:
golfarn_nr1 skrev:
dj_aggwa skrev:

hehe, så det ska va.. big_smile min spinner med anti-spinn med.. verkar som om den inte klarar hålla emot tongue

ja det kostar lite penge en sån dosa.. köpte bilen med sån dosa till.. av den anledningen jag valde just den jag har + att jag tyckte den va snygg som den va big_smile

Hehe!! Kul som fan de!! Nee nu blir de sängen.... Ha de bra!!

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

550 Inlägg
4 juli 2007
golfarn_nr1 skrev:
zander skrev:
golfarn_nr1 skrev:
Undrar om någon hört nåt om denna PPCn?
Motorn har nu 150hk 240nm och med PPCn får den 204hk 310nm

Acctester enligt BSR
km/h        vxl       original      Steg 1    %
80-120       3           7.2            5.3      27
80-140       4           14.2          11.1     22
100-150     4           13.0           9.1      30

Priset för PPCn är 7900kr inklusive testning av bilen innan och efter.

Blir de nån grym skillnad eller inte? Testade 2.0T med 175hk 280nm och de var inte mkt skillnad på den och min 1.8T jag har.

stämmer det verkligen som bsr skriver deras acc test ?

Ingen aning... Tror inte dom ljuger?

Anledningen att man får så "hög" effekt är att 1.8t är samma motor som 2.0T. Dvs 1.8t är bara en 2.0t men med annan mjukvara. Så när man sen chippar dom så får man samma effekt.

Sök