2943
Sök

Skoda Felicia -99 1,9D XL Pickup Strömfel m.m.

3 Inlägg
16 februari 2011
Trådstartare
Hej.

Har en skoda felicia pickup DXL 1,9

Den går helt klockrent MEN...säger bara MEN!!!

Helt plötslig igår så började bakrutesvärmaren gå i gång som också tydligen sätter igång värmen i sidospeglarna.

Hur stänger man av den?
Dum fråga, ja! Men finns inget i instruktionsboken om vart knappen finns eller hur den sätts på/av.

Olje lampan lyser utan nyckeln i tändningslåset, samt ljuset startades och stängdes av titt som tätt.
Detta orsakade stor ström förlust och slutade med att bilen så klart inte starta, så fram med startkablar o den starta.

Men problemet kvarstår.

Har nu kopplat av + polen på batteriet och kopplat till en batteriladdare för att inte förlora batteri p.g.a. av ljuset, bakrutesvärmaren m.m.

Olje lampan lyser svagt, men sätter jag nyckeln i tändningslåset o slår på tändningen o startar så slockanr oljelampan helt, inte minsta lyse från den när bilen startar, har även kollat olje nivån och den är helt okej.

kan det vara fel i tändningslåset?

Jag har även kopplat bort säkringen för bakrutesvärmaren och sidospeglarna (inte elektriskt styrda sidospeglar).

Har kupe på flaket också.
Samt, bilens bakruta (inte kupens bakruta) har inga trådar i sig som skulle hänvisa till bakrutesvärmning.
Den kan ju dock vara bytt.

Behöver snabb EXPERT hjälp ASAP!

Lång körning framför mig o har 1½ dag på mig fixa problemet.

All support och hjälp är mer än välkommna!

//
Desperat av hjälp!

Methodeia
Senast redigerat av Methodeia (16 februari 2011)

3 Inlägg
17 februari 2011
Trådstartare
ingen som har en aning?

2 024 Inlägg
17 februari 2011
Bakrutevärmaren måste ju ha en knapp nånstans, borde se ut som en fyrkant med ett par vågor i. De övriga felen, där skulle jag börja med att kolla släpvagnskontakten om du har drag på bilen. Låter som att den är full med skit. Steg 2 är att kolla tändningslås och säkringsbox om det kommit in smuts eller fukt där.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

3 Inlägg
18 februari 2011
Trådstartare
OKej, tack för tipsen.

Men bakrutevärmaren har inte någon knapp/kontakt.

Vet hur den ser ut och var den bör sitta, men finns inget, ända jag inte gjort är att vända ut o in på sätena.

136 Inlägg
29 juli 2020
Expoze skrev:
Bakrutevärmaren måste ju ha en knapp nånstans, borde se ut som en fyrkant med ett par vågor i. De övriga felen, där skulle jag börja med att kolla släpvagnskontakten om du har drag på bilen. Låter som att den är full med skit. Steg 2 är att kolla tändningslås och säkringsbox om det kommit in smuts eller fukt där.

Har exakt samma fel på min skoda, hitta du felet nångång?

man måste våga satsa för att kunna vinna

Sök