3675
Sök

Volvo v50 motor brunnit

Forummoderator
18 169 Inlägg
31 augusti 2020
volvo244-83 skrev:
Rimgde Meca ( Bilakuten i Södertälje )
Idag och fick svar att dom måste får pris på kabelstam och den inte finns som reservdel och det tar lite längre tid då. Ringde då till volvo och fick pris på den delen! nästan 10 000lr för kabelstammen mellan styrenheter och motorn.
Bilen har varit inne 16 arbetsdagar för felsökning/dokumentering till försäkringsbolag.

Sen ska den bytas med... Kostnaden drar nog iväg där. Vad kan bilen vara värd? Lagningen bör väl ligga på gränsen för inlösen?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

528 Inlägg
31 augusti 2020
Christian S skrev:
här är brevet jag fick

https://www1.garaget.org/gallery/images … 1bcc5f.jpg

Din D4 är inte ens samma motorfamilj som 1.6d/d2.   1.6d/d2 är en motor som togs fram av PSA/Ford.  Jag orkar inte kolla men antingen är din D4 Volvos VEA motor som de utvecklat själva, eller den klassiska 5cylndriga som de också utvecklade själva.  Dvs, det är ens inte samma tillverkare av motorn så att de skulle dela samma brandfarliga återkallelse är osannolikt.
Senast redigerat av Rensvinf (31 augusti 2020)

4 824 Inlägg
1 september 2020
Rensvinf skrev:
Christian S skrev:
här är brevet jag fick

https://www1.garaget.org/gallery/images … 1bcc5f.jpg

Din D4 är inte ens samma motorfamilj som 1.6d/d2.   1.6d/d2 är en motor som togs fram av PSA/Ford.  Jag orkar inte kolla men antingen är din D4 Volvos VEA motor som de utvecklat själva, eller den klassiska 5cylndriga som de också utvecklade själva.  Dvs, det är ens inte samma tillverkare av motorn så att de skulle dela samma brandfarliga återkallelse är osannolikt.

det vet jag väll men det var ts som började skriva om återkallelse av DV6 motorn vilket inte stämde utan jag bara påvisade att det var VED motorerna som det gällde och tittar du längre upp i tråden så ser du det.
Senast redigerat av Christian S (1 september 2020)

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

135 Inlägg
3 september 2020
Trådstartare
Priset kommer nog säkert dra iväg.
Man vill bara få ett beslut då man är i behov av bilen

Sök