e46 330:
har den underbara motorn m54b30 6an me 231 hk som tål skitmycket och orkar många tusen mil, parad med manuell ska den klara av många tusen mil utan större problem. Givare, kylning och andra grejer kommer förekomma såklart men motor o låda borde klara sig galant om man inte sitter o driftar dag in dag ut.
E90 :
Rekommenderar dig att hålla undan från allt som heter n53, för jesus skull akta dig från den skiten, käkar bränslepumpar, spridare, givare, tändspolar och annat tjafs, håll dig undan som du håller dig undan från corona.
N52 däremot är det inga bekymmer med vad ja vet n52b30 som är 330 e90 är bra, 6a som klarar av många mil ifall man tar hand om den. Så alltså sikta inte på nån 330 efter 2005-2006 minns inte exakt när n53 kom ut men se till iaf att du köper n52. Sen va ja minns vattenpump på dessa är elektriska och kostar skjortan att byta annars inga större svagheter vad ja kan komma ihåg. Slitagedelar och vanlig service. Kan också rekommendera e39 530 om 5 serien är intressant, samma feta motor som sitter i e46 och jävligt slitstark. E39 är också en bra bil parad med manuell och har inga stora svagheter när det gäller 6orna. På alla bmw bör man ta en titt på kylningen att den mår bra, kylare, termostat, vattenpump osv. Kör du långt varje gång du kör? 30km+? annars är diesel inget bra val då motorn kommer inte må bra av kortkörningar.
Mvh