Tack för svar!
Early adopter: Jag har inga problem att snacka för mig själv, eller bilen. Och har inte träffat en enda än som inte är helt frälst efter en quick launch. Ett icke-problem!
Försäkring: Har tecknat en försäkring där bankörning i regi av Porsche Klubbar på godkända FIA banor ingår. Bör gå fint. Försäkringen är billigare (med ett par tusen) än den för min sista ICE bil...!
Tyngre: Yep, där har vi "problemet." 0,4G bromsas via regen, resten PSCB (stora som satan). Men ja - här är 1/2 av det jag helt säkert kommer att lära mig är en av nackdelarna.
Däck: Där har vi 2/2 av problemet som jag ser. 1,15G i acceleration/2,6sek/100 och 850Nm moment gör slarvsylta av däcken. Detta blir en större kostnad för mig som elracer än en ICEracer. Tough luck?
Laddning: Ja, ok. Problem #3 då. I Porsche clubs regi så verkar det standard att köra dit lastbilsladdaren, om ni sett den. Galet galant lösning, om ni frågar mig!! Men för "vanlig" trackday så är det ungefär 1h hårdkörning sen får man fundera på laddning. Kan ladda på Ionity i Varberg (25km?) från Fbg, men som du säger så vill man ju hellre socialisera än att åka och ladda. Tänker detta blir bättre med tiden...
Tesla corsa - tackar skall söka mig vidare!
Mvh
f