2572
Sök

Hur låg kan en bil vara??

202 Inlägg
27 december 2006
Trådstartare
#21
Joo... fy fan. MEn hur gör ni som skrapar emot? Ni måste fan nästan byta hela kjolpaketet? Fick hem min kjolpaket förra veckan och de känns som om dem spricker nästan för vad som helst yikes? En decimeter får det nog bli... vill ju inte skita på mig varje gång ja ska köra förbi en fartgupp fanimig tongue
Och  3 cm det låter väldigt lite du "melovegolf" tongue

9 108 Inlägg
27 december 2006
#22
Nja det är rätt hållbart ändå, jag har massa skrapmärken under fronten, det lär bli värre nu när jag har splitters, dom spricker/lossnar nog till sommaren hehe..

När jag var i Gränna trodde jag bilen skulle ställa sig på fronten och ha framhjulen svävandes i luften smile Gatorna lutade hur mycket som helst och när man skulle ner på plan mark skrapade det i som fan, fanns ingen annan väg att ta heller. 

8cm ska inte vara några problem om man sneddar över farthinder och tar det allmänt lugnt.


202 Inlägg
27 december 2006
Trådstartare
#23
MilleN skrev:
Nja det är rätt hållbart ändå, jag har massa skrapmärken under fronten, det lär bli värre nu när jag har splitters, dom spricker/lossnar nog till sommaren hehe..

När jag var i Gränna trodde jag bilen skulle ställa sig på fronten och ha framhjulen svävandes i luften smile Gatorna lutade hur mycket som helst och när man skulle ner på plan mark skrapade det i som fan, fanns ingen annan väg att ta heller. 

8cm ska inte vara några problem om man sneddar över farthinder och tar det allmänt lugnt.

Hehe ibland har man inget val och måste köra på såna vägar tongue

ÄR det bättre att snedda över farthinder än att köra rakt på den?

OutRage DriftTeam
181 Inlägg
28 december 2006
#24
ja i viss lägen kan det vara bra att snedda över.. Men i vissa fall kan man behöva snedda så mycket att man får köra över med bilen till andra körfältet och det är inte alltid praktiskt. Har kört en 245 utan fjädrar varken fram och bak å de va inga större problem..

Zlizco

202 Inlägg
28 december 2006
Trådstartare
#25
Ok.. men bra då vet jag grabbar =P

1 893 Inlägg
28 december 2006
#26
Smiley skrev:
ja i viss lägen kan det vara bra att snedda över.. Men i vissa fall kan man behöva snedda så mycket att man får köra över med bilen till andra körfältet och det är inte alltid praktiskt. Har kört en 245 utan fjädrar varken fram och bak å de va inga större problem..

Sneddar man över, kan man ta betydligt högre hinder.
Personligen siktar jag på luftfjädring så småningom. Då kan man köra bilen lågt och ha en farthinder/trotoarkant knapp, tryck på knappen och bilen går upp i topp. big_smile
Tyvär kostar färdiga system ganska mycket, så jag fortsätter att spana ett tag till.


Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
28 december 2006
#27
www.vv.se ska det någon stans finnas skrivet regler för storlek och liknande på farthinder/vägbulor.

har själv varit med och klagat och fått 2st farthinder ombyggda pga att det tog i underredet på bilar som var minsta sänkta eller bara väldigt låga.

så bara kolla vad bulorna är och räkna ut hur lågt du kan ha det smile

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

289 Inlägg
4 januari 2007
#28
MilleN skrev:
runt 6 cm är nog minimum.. Sedan beror det på hur långt fram fronten bygger också, ju närmare hjulen ju lägre kan den vara. Min är 7-8 cm från marken och den skrapar i rätt friskt ibland..

Har ni så lhöga farthinder i Vänersborg? skämta bara! varenda liten gatan har massvis med farthinder och nedsänkt hastighet till 30km/h


Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
4 januari 2007
#29
Gatzone skrev:
Har ni så lhöga farthinder i Vänersborg? skämta bara! varenda liten gatan har massvis med farthinder och nedsänkt hastighet till 30km/h

Blir så i de allra flesta städer nu..
Där jag bor har vi nog ett farthinder, men där jag jobbar finns ett var 100:ade meter sad

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Elektriker
169 Inlägg
6 januari 2007
#30
det här är väl ganska lågt.

den röda volvon
http://images.google.se/imgres?imgurl=h … l%26sa%3DN
Senast redigerat av viper0 (6 januari 2007)


Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
6 januari 2007
#31
viper0 skrev:
det här är väl ganska lågt.

den röda volvon
http://images.google.se/imgres?imgurl=h … l%26sa%3DN

Frågan är hur smidig bilen är att köra med bara wink

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

820 Inlägg
4 juli 2007
#32
Någon som blivit hängande på ett gupp? big_smile

Thorssa
5 juli 2007
#33
Kompisen hade 7 cm på sin Audi A4 B5 förut och den gick bra att ta sig över fartgupp med. Dock dog det i på andra ställen, trottoarkanter var inte att tänka på och han fick inte in den i garaget haha tongue

bitter besserwisser
644 Inlägg
5 juli 2007
#34
7cm? det gott om folk i det här landet som glider runt bra mycket lägre, och då utan airride.
du få väl planera din körning

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA

blacken
5 juli 2007
#35
Typ glocalnet?big_smile

Hojmek
748 Inlägg
5 juli 2007
#36
Ett annat problem kan ju vara när man ska besikta den å dom inte får upp den på billyften wink

4 571 Inlägg
5 juli 2007
#37
Bodegan skrev:
Ett annat problem kan ju vara när man ska besikta den å dom inte får upp den på billyften wink

Lyften är ju inga probs den har ju fina ramper, men när dom skall upp med den på bromsrullarna yikes lika likstel varje gång


151 Inlägg
5 juli 2007
#38
min bil ligger med 6-7cm över marken. lite svårt att ta sig fram men de vägar man kör normalt så lär man sig hur man ska göra;)

48 Inlägg
5 juli 2007
#39
wh0re skrev:
Någon som blivit hängande på ett gupp? big_smile

ja ble hängades en gång, visserligen inte på ett gupp e ett krön i byn vid en utfart, va snö ute då så de bara spann är ja skulle backa dän, höll knappt på å komma loss. de var me min a-traktor ja hade med sidepipes, var ca 3,5 cm markfrigång men de tog i lite här å där, dock inte på farthinder lustigt nog, höll däemot på å inte komma ut ur garaget när ja hade byggt dom:P


Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
5 juli 2007
#40
Polarn har ju 2cm markfrigång på sin Corvette c5.... funkar ju finfint tongue

tror inte att han kommer upp på några ramper hos besiktningen inte tongue
Senast redigerat av Malm3n (5 juli 2007)

Team Insane Racing


Sök