Ånej! Inte en till A-traktor ute på vägarna! Varför inte en vanlig moppe!?
Låt grabbarna och tjejerna ha sina A-traktorer. Du hittar alltid nåt ställe att köra om på. Jag bryr mig inte när A-traktorerna är ute på vägarna.
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!
Du behöver ej ha dubba lådor längre då det är nya krav. Men vissa besiktningsstationer tycker man ska spärra några växlar, till exempel 4:an o 5:an. Enklast är att ringa och fråga den station du ska besikta hos. Men ja, in med h-reg, vikta 60/40 eller kapa, bygg hatthylla eller mellanvägg o så är du typ klar
Inga dubbla lådor behövs längre. Om man behöver spärra växellådan är lite olika från bil till bil. Har bilen elektriskt gas spjäll så behövs oftast växellådan spärras då bilen automatiskt håller motorvarvtalet på tomgångsvarvtal. Då då kommer den helt enkelt gå snabbare än 33km/h på högsta växeln. På dessa bilar kopplas oftast h-reggen via gaspedalen.
När jag byggde om en 940 för ca ett år sedan så svetsades 4-5ans växel då varvtalet blev så lågt på dessa växlar att bilen blev okörbar. Där bröts dock motorn via tändspolen.
Tänk på att en eventuell farthållare behöver kopplas bort på bilar där gaspedalen används till hastighetsspärren. Annars går det oftast att via spak eller knapp att öka hastigheten.
Den senaste bilen jag var med att byggde skall reggas på måndag. Där sitter det nu galler bakom stolarna. Galler innanför skuffluckan (kombi) och bakre dörrarna är låsta med bortkopplat centrallås och elhissar. Galler ska ej gå att ta bort från utsidan.
Den senaste bilen jag var med att byggde skall reggas på måndag. Där sitter det nu galler bakom stolarna. Galler innanför skuffluckan (kombi) och bakre dörrarna är låsta med bortkopplat centrallås och elhissar. Galler ska ej gå att ta bort från utsidan.
Räcker det att låsa bakdörrarna och koppla ifrån c-låset?
The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan... Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare): https://www.instagram.com/rov_sweden/
Den senaste bilen jag var med att byggde skall reggas på måndag. Där sitter det nu galler bakom stolarna. Galler innanför skuffluckan (kombi) och bakre dörrarna är låsta med bortkopplat centrallås och elhissar. Galler ska ej gå att ta bort från utsidan.
Räcker det att låsa bakdörrarna och koppla ifrån c-låset?
Japp :-) åtminstone här i byn. Vet ett par som reggats på detta viset. Senast för 2 veckor sedan reggade 2 andra kollegor en v70 med galler och låsta dörrar. Allt handlar om att utrymmet inte ska kunna användas som person eller gods transport. Förövrigt därför man oftast bygger med vikter i stället för barlastflak skulle jag tro. Mindre jobb eller för att bilen är framhjulsdriven.