2800
Sök

240 slutat starta

178 Inlägg
29 november 2020
Trådstartare
#1
Tjena!
Min Volvo 240 från 88 har stått nu i det kalla vädret i 2 veckor och vägrar nu starta. Får ordentlig gnista i takt och testat med startgas men vet inte om jag använder det rätt. Tagit av luftfiltret och sprutar in i LMM. Ska man ta av LMM också?
Tacksam för all hjälp!

5 686 Inlägg
29 november 2020
#2
88B?
Kolla isf säkringen och säkringshållaren i motorrummet.
Vit säkringahållare bredvid ljusrelät.


178 Inlägg
29 november 2020
Trådstartare
#3
simlar skrev:
88B?
Kolla isf säkringen och säkringshållaren i motorrummet.
Vit säkringahållare bredvid ljusrelät.

Den är hel.
B230F

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 243 Inlägg
29 november 2020
#4
Tenco skrev:
Tjena!
Min Volvo 240 från 88 har stått nu i det kalla vädret i 2 veckor och vägrar nu starta. Får ordentlig gnista i takt och testat med startgas men vet inte om jag använder det rätt. Tagit av luftfiltret och sprutar in i LMM. Ska man ta av LMM också?
Tacksam för all hjälp!

Vad menar du med "Får ordentlig gnista i takt"?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

178 Inlägg
29 november 2020
Trådstartare
#5
Vettemannen skrev:
Tenco skrev:
Tjena!
Min Volvo 240 från 88 har stått nu i det kalla vädret i 2 veckor och vägrar nu starta. Får ordentlig gnista i takt och testat med startgas men vet inte om jag använder det rätt. Tagit av luftfiltret och sprutar in i LMM. Ska man ta av LMM också?
Tacksam för all hjälp!

Vad menar du med "Får ordentlig gnista i takt"?

/Benny

Gnistan är starkt och går i takt med att motorn snurrar.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 243 Inlägg
29 november 2020
#6
Tenco skrev:
Vettemannen skrev:
Tenco skrev:
Tjena!
Min Volvo 240 från 88 har stått nu i det kalla vädret i 2 veckor och vägrar nu starta. Får ordentlig gnista i takt och testat med startgas men vet inte om jag använder det rätt. Tagit av luftfiltret och sprutar in i LMM. Ska man ta av LMM också?
Tacksam för all hjälp!

Vad menar du med "Får ordentlig gnista i takt"?

/Benny

Gnistan är starkt och går i takt med att motorn snurrar.

Det borde väl vara rätt tändföljd om ingen har strulat med motorn under dessa 2 veckor bilen stått still.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

178 Inlägg
29 november 2020
Trådstartare
#7
Vettemannen skrev:
Tenco skrev:
Vettemannen skrev:

Vad menar du med "Får ordentlig gnista i takt"?

/Benny

Gnistan är starkt och går i takt med att motorn snurrar.

Det borde väl vara rätt tändföljd om ingen har strulat med motorn under dessa 2 veckor bilen stått still.

/Benny

Yepp. Den startade utan problem senaste gången.

5 686 Inlägg
29 november 2020
#8
Tenco skrev:
simlar skrev:
88B?
Kolla isf säkringen och säkringshållaren i motorrummet.
Vit säkringahållare bredvid ljusrelät.

Den är hel.
B230F

Säkringen brukar alltid vara hel men blir dålig kontakt så det blir så pass stort spänningsfall att insprutningssystemet inte fungerar.

Dra säkringen ut och in några gånger och smacka sen i en ny.



Sök