Kul att en tidigare ägare hör av sig 😁 Den är fortfarande helt original. Det som är mest akut är att byta allt i bromsväg och hitta någon som är bra på att ställa in b28an så den går riktigt igen.
Fin bil!! Hvilken årsmodell er dette? Ser det er et sted mellom 1981 og 85. De er ganske sjeldne å se disse 264'ene med dette karosseriet. Ble det levert 264 etter 1985?
Fin bil!! Hvilken årsmodell er dette? Ser det er et sted mellom 1981 og 85. De er ganske sjeldne å se disse 264'ene med dette karosseriet. Ble det levert 264 etter 1985?
Hej. Detta är en 1981, sista modellen kom 1982, 265 fanns tom 1985.
Lika bra och visa vad som blev gjort under förra året. Den började gå dåligt och misstända mycket. Efter lite letande så hittade jag ett musbo under insuget, så det var inte många kablar och slangar som var oskadda. 😪 Så det var bara och leta upp en ny kabelsats till motorn och alla vakumslangar. När jag ändå var igång, så bytte jag alla packningar till insuget och insprutningen. Lite färg och Kromatering av alla bultar och muttrar samt egr-rören. Bytte även tändkablar och fördelare rotor. Blev stor skillnad men nu behöver jag ställa in sprutet igen, och jag har ingen hc eller co mätare. 🤔
Är det PRV-motorn som sitter i dessa, samma som i 760?
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!
Jag måste dock inflika med att färgen på glykolen har noll och ingen betydelse... Glykol är färglöst, glykol för "bilbruk" har inga färgkoder, färgen på glykolen är bara något tillverkaren stoppar i som dom känner för det. Man måste läsa på flaskan vad för glykol det är, inte vilken färg den har
Gjorde ett fynd på fb, passar nog bra till en mts sterio, så nu blir det till och hitta en elanten och ett par förstärkare från samma serie. Fick även med några nos sarger till extrainstrument.