Vet ej riktigt vad jag ska skriva här men kort så bygger jag en golf 4 med bakhjulsdrift och ett par extra hästkrafter förhoppningsvis. Det mesta kommer byggas på Volvo delar med diverse egen tillverkade prylar på vägen! :)
Kommer klämmorna runt bakaxelröret svetsas? Känns lite klent annars. Men på det stora hela ser det jäkligt seriöst ut!
Nix, kommer inte att svetsas fast. Kommer dock troligen att ha någon form av distans mellan plattorna, för just nu kan man dra tills det smakar blod och det enda du gör är att du böjer överfallen!
Nu har bärarmarna kommit tillbaka från zinken. Blev hyfsat nöjd iaf! nu väntar en beställning på bur så jag kan fortsätta med bakvagn och fjädring. Så hoppas på en stor uppdatering nästa gång!
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!
Som du gjort nu kommer den egentligen inte kunna kränga, dvs ena hjulet kan inte fjädra upp när det andra fjädrar ned. Testa gärna, min bedömning är att det enda sättet axeln till tillåter axeln att kränga är om dina bärarmar flexar och de ser ut att vara för styva för det.
Volvons original upphängning bygger på att det är en mjuk bussning i framkant av bärarmen, att det är gummi mellan överfallen (så axeln kan vrida sig i bärarmen) och att bärarmen är relativt vridmjuk.
Vad kommer du använda för lösning för att hantera vridmomentet?
Som du gjort nu kommer den egentligen inte kunna kränga, dvs ena hjulet kan inte fjädra upp när det andra fjädrar ned. Testa gärna, min bedömning är att det enda sättet axeln till tillåter axeln att kränga är om dina bärarmar flexar och de ser ut att vara för styva för det.
Volvons original upphängning bygger på att det är en mjuk bussning i framkant av bärarmen, att det är gummi mellan överfallen (så axeln kan vrida sig i bärarmen) och att bärarmen är relativt vridmjuk.
Vad kommer du använda för lösning för att hantera vridmomentet?
Gustaf
Bakvagnen är inte färdig. Mycket medveten om krängningsfunktionen och det återstår att se hur det fungerar. Men hej, Rom byggdes inte på en dag!
Bakvagnen är inte färdig. Mycket medveten om krängningsfunktionen och det återstår att se hur det fungerar. Men hej, Rom byggdes inte på en dag!
OK, det låter ju som du har tänkt ett steg längre än bilderna visar. Som sagt, det är bra att prova hissa axeln genom fjädring och krängning utan fjädrar monterade, då märker man fort om man har binding. Men det har du säkert redan koll på.
Det blir spännande att se lösningen för att klara krängning.