panda666 skrev:
Brådhis skrev:
Fast, Panda, om du baserar dina fakta på att dom bilarna som kommer till en verkstad (som jag antar är platsen där du stöter på dom?) är trasiga så blir det ju en smula snedvridet.
Det blir ju lite som att säga att alla människor är sjuka för att du träffar dom på ett sjukhus...
fast ser jag bilar med samma återkommande fel dag efter dag så till slut ser man ett mönster, förstår inte varför folk blir så upprusade över det^^ rapporterar bara det jag ser och hör, ska ja börja ljuga o säga att jag ser ingenting varje dag? jag ser det jag ser så är det. Ingen behöver lyssna på mig jag tvingar ingen lol jag rapporterar bara det jag ser men kanske folk blir väldigt upprörda över favorit märkena. Jag är helt opartisk. Säger bara att jag sällan ser asiatiska bilar som strular och oftast nästan alltid tyskar som strular. Har sett sista tiden nu kommer det ofta bmw 5 serie f10 med strulande bussningar på främre länkararmarna. Verkar vara en sjukdom på dessa bilar, provkör så är det missljud i framvagn. Varje gång så är det bussningarna på främre länkarmarna som är slut. Som sagt detta är ett forum och vi försöker att ge rapporter när folk ber om köpråd.
Jag tror du missar min poäng...
Är man i skogen är det träd överallt, är man på havet är det mycket vatten överallt, är man hos frisören är många långhåriga, är man hos tandläkaren har många problem med tänderna...
Min poäng är att det är en försvinnande liten del av det totala antalet bilar som du faktiskt stöter på. Dessutom finns det en mängd yttre faktorer som påverkar att just dom bilarna hamnar just hos er.
Jag tvivlar inte en sekund på att du ser vad du ser, men det du ser ger (enligt ovan nämnda exempel) inte en rättvis bild.
Visst rasar DSG-lådorna säkert ibland och då uppsöker man en verkstad (tex den där du befinner dig). Men alla gånger en DSG eller liknande inte går sönder så uppsöker man inte en verkstad utan kör bara förbi, och jag ser ingenstans att du står på gatan och räknar fungerande bilar...?
Så, det du ser kan möjligen ge en fingervisning över vad som är vanligare på en bilmodell än en annan (förutsatt att ni får in samma mängd av alla märken), men att säga att det speglar en bilmodell eller ett bilmärke rakt av är tyvärr väldigt fel.