3366
Sök

Klent lådbygge.

312 Inlägg
4 juli 2007
Trådstartare
Tjo

Har nu kommit över en gammal USB Blaster låda till min JBL 12-tummare, men den var så gammal så att det fanns säkert 100 skruvhål och till slut så lossnade tre skruvar när jag spelade på. Så igår kapade jag en 19mm spånskiva och sågade ut hål för den, sen limmade jag dit den och förstärkte med några skruvar. Dock märkte jag inte att hålet för basen var lite för stort och skruvarna har kommit lite snett. Så dem går inte rakt igenom den ca. 30mm tjocka väggen på alla ställen. Har svårt för att lita på att detta håller då basen väger galet mycket, knappt så jag orkar lyfta den utan att få ont i ryggen (klen?)

Så då tänkte jag fråga om någon hade lust att bygga en schysst låda åt mig om jag skickar info, mått osv? Kan givetvis betala en slant för materialet och jobbet.

med lem
1 925 Inlägg
4 juli 2007
nu får nog sluta med dina förfrågningar om att folk ska bygga låda till dig hela tiden, åk till en byggfirma om be dom säga ut alla delar till dig istället

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

312 Inlägg
4 juli 2007
Trådstartare
Frågat, dem bygger inte utan säljer råvaror istället :I

191 Inlägg
4 juli 2007
Men smälla ihop en låda är simpelt, komigen nu, visa att du är norrlännging wink
Fick mina bitar till nuvarande lådan färdigsågade på Woody, var dock lite dyrt där, nån som vet nått annat ställe i Luletrakten där dom har billigare material? 22mm spån tänkte ja köra på smile Ska själv bygga en ny snart, men har så jefla ont om stålar just nu, så har inte råd o köpa material big_smile Då är man fattig sad

Var o fråga om du får dom färdigsågade, då äre bara köpa skruvar, lim o nått o täta med och skruva ihop smile Min tog inte alltför många h att smacka ihop, i luugn ölhävar takt wink

Just another sick man in this sick world..

27 Inlägg
4 juli 2007
Saelen skrev:
Men smälla ihop en låda är simpelt, komigen nu, visa att du är norrlännging wink
Fick mina bitar till nuvarande lådan färdigsågade på Woody, var dock lite dyrt där, nån som vet nått annat ställe i Luletrakten där dom har billigare material? 22mm spån tänkte ja köra på smile Ska själv bygga en ny snart, men har så jefla ont om stålar just nu, så har inte råd o köpa material big_smile Då är man fattig sad

Var o fråga om du får dom färdigsågade, då äre bara köpa skruvar, lim o nått o täta med och skruva ihop smile Min tog inte alltför många h att smacka ihop, i luugn ölhävar takt wink

vad anser du som billigt?
kika in på ångsågen, där kan du få färdigkapat å klart!

Beroende av billjud
151 Inlägg
5 juli 2007
Vet då att beijer (stravning?) i Luleå kapar upp åt en, men jag kapar då alltid upp hemma i garaget, då tjänar man några hundringar smile

"Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet - Farbro Barbro"

Hewi
571 Inlägg
5 juli 2007
De flesta bilstereo firmorna bygger gärna en baslåda till dig så kontakta ngn som finns i närheten.

"Sound by Hewi"
Mitt projekt

191 Inlägg
5 juli 2007
har en snubbe på woody som jag o en polare känner lite halvt, så han tog inte direkt mycke för o kapa åt mig, o han kapa alla bitar te rätt mått smile Vill bara att de ska trilla in lite stålar så ja får bygga ny låda, kommer låta myche bättre me ny låda tror jag smile

Pwhilhelm har rätt, glid en sväng till mds eller brl typ, så fixar dom biffen åt dig. Dom har ju även färdiga lådor, kan ju se om dom har nått som passar..

Just another sick man in this sick world..

21 761 Inlägg
5 juli 2007
Saelen skrev:
myche

Felskrivning eller pitemål? wink

Nej, håller med. Visst ska de där ställena kunna fixa till färdigkapade skivor utan problem, även kunna fixa en enkel ritning också.

494 Inlägg
6 juli 2007
Fråga om de inte har några spillbitar de brukar vara tok billiga men de är inget de säger att de har utan säger man att man vill ha 21mm mdf så tar den en ny skiva för ca 400kr fast de redan har tre halva står gömda bakom sågen:p köpte spillbitar fick dem för 40kr:P

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!

Sök