20 mars 2018
Trådstartare
Då och då luktar det bränt i kupén. Det händer framförallt när jag kört ett tag och behöver stanna vid ett rödljus. Detta inträffar någon eller ett par gånger i veckan - sällan med andra ord. Jag har stannat bilen, öppnat huven men känner då ingen lukt. Jag har väldigt svårt att lokalisera var lukten kommer ifrån. Jag tycker inte att det luktar från luftintagen heller. Kanske kommer det nerifrån någonstans?
Jag tänker att lukten även skulle kunna vara en lukt av avgaser - men jag tror inte det. Oavsett känns det lite olustigt - men samtidigt verkar ju bilen fungera, trots detta - så jag vet inte hur orolig jag skall vara. Det har varit så här i två månader nu. Jag har hela tiden tänkt att jag borde kolla upp det, men så har optimisten i mig tänkt att lukten kanske försvinner med tiden. Men det har den inte gjort. Dessutom, eftersom det bara händer i bland, är det svårt för en verkstad att felsöka (gissar jag). Det räcker ju inte med att provköra bilen.
Vad skulle ni gjort i denna situation? Finns det någon som vågar sia i vad det är som luktar?
Senast redigerat av niska (20 mars 2018)
Nu: Kia Picanto 2020
Tidigare: Ford S-Max 2.0 TDCi 2011
Tidigare: VW Passat B5 Variant (3BG) 1.8T 2005