SportPilot skrev:
Sofus skrev:
trubbelturbo skrev:
Jag kan rekommendera Saab 9-5. En senare årsmodell är en bekväm, säker och pålitlig bil. Och du får en relativt ny och fräsch bil för dom pengarna.
Jag håller med om att Saab är bra och roliga bilar, men är inte en 9-5 lite väl stor? 9-3 borde passa bättre för någon som är ute efter en mindre bil, även om det inte är jätteskillnad storlek mellan modellerna. Dessutom ska tilläggas att bilarna var ”gamla” redan när de rullade av bandet för 10 år sedan. Ett generationsskifte vart ju på gång då, men märket konkursades av GM. Kommer aldrig att förlåta GM för detta och jag anser att alla svenskar som köper en Camaro eller Corvette är svikare. Sverige borde ha bojkottat alla GM’s märken. Till den som funderar på en Camaro eller Corvette, köp en Challenger respektive Viper istället.
Varför ska man hålla ett bolag som ständigt går med förlust vid liv?
Inte sant!!!!!!!
SAAB hade svarta siffror 1964!!!!!!SAAB har kostat oss skattebetalare ofantliga summor.
Vägarna och järnvägarna runt Trollhättan!
SAAB fick Kockumsområdet för 1 krona att etablera en ny bilfabrik i Malmö.
I stället sålde SAAB marken och tjänade enormt på affären.
Beräkningar som gjordes visade på att varje såld SAAB-bil var sponsrad med uppemot 90.000:-.
Undrar vad 90.000:- DÅ skulle motsvara I DAG?
Regeringen toppade SAAB-affären genom att gå in som bankgarant under säljprocessen.
Regeringen begick tjänstefel med våra skattepengar, något som aldrig beivrades!
Nej tacka GM för att de sanerade en del av regeringens dåliga SAAB-affärer.
Vi skattebetalare sitter väl med en bankgaranti för regeringens reservdelshållning till SAAB-bilar?
B t w så är nog SAAB 96 GL med 4-växlad växellåda den bästa bil SAAB har byggt.
Tennspacklad och handsprutad kaross med färg som inte var vattenlöslig.