Hej,
Håller på att kultivera ett bilintresse som växt sig starkare de senaste åren, främst kring diagnostik och felsökning. Håller därför span efter lämpliga objekt att plocka hem och skruva med. Bilar jag söker efter kostar under 10 000 kronor och ska ha något intressant problem att sätta tänderna i, typ startar inte eller har ett gäng lysande lampor och felkoder. Jag har inte för avsikt att tjäna pengar utan vill endast ha erfarenhet.
Grejen är att dessa objekt försvinner så otroligt snabbt från marknaden och jag undrar om det är någon annan som har samma erfarenhet? Jag uppskattar att de mest intressanta objekten försvinner inom 2-3 timmar, knappt så man hinner bilda en uppfattning även om man är snabb på bollen. Blev nästan chockad när jag började kolla då de flesta bilar ändå är närmare 20 år gamla och ibland gränsen till skrotfärdiga...
Någon som har tips på var man kan söka där "fiskevattnet" är lite lugnare? Idag kollar jag huvudsakligen Facebook Marketplace, Blocket och diverse nätauktioner. Håller till i Östergötland.
Mvh,
Senast redigerat av victorimba1 (8 mars 2021)