4515
Sök

235/35 R18 ???

281 Inlägg
7 juli 2007
Trådstartare
Kan man ha 235/35 R18 på fälgarna? Undrar vad ni tycker om de. Får man ha det? Blir det snyggt m,m? Påverkar det rullningsomkretsen??

/Deki

1 878 Inlägg
7 juli 2007
jag kör med 215 x 35 x 18" men som sagt, däcken måste vara innanför skärmkanterna, då ska det inte vara nåt problem. smile

281 Inlägg
7 juli 2007
Trådstartare
okay...aa tack låter bra....men det ska inte vara några problem att ha 35 i profil på 18"..de flesta har 40 så det var därför jag undrade

/Deki

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
7 juli 2007
nej det är inga större problem med 35 profil.. det ända är väl att det kan se rätt tomt ut i hjulhuset med 35 än vad det gör med 40... men som sagt.. det ska inte vara några problem

Team Insane Racing

281 Inlägg
7 juli 2007
Trådstartare
men jag funderar på att sänka den sen med? komemr det fortfarande se tomt ut eler?

/Deki

Blästrare/Lackerare
651 Inlägg
7 juli 2007
_deki_ skrev:
men jag funderar på att sänka den sen med? komemr det fortfarande se tomt ut eler?

Beror på hur mkt du sänker den(du lär bli av med det tomma ovanför hjulet).. smile Men tomheten på sidorna av hjulet blir du nog inte av med genom att sänka..

9 Inlägg
7 juli 2007
Är det bara jag som funderar, ena stunden ska du ha 19" gör du en tråd om vad du ska ha för " 18 eller 19" och 90% säger 19" och då bestämmer du dig för 19" och sen ser man nu mitt i allt 18" , varför gör du inte en tråd bara om fälgarna vad är detta 3 eller 4e tråden ang fälgarna du nu pratat om 3-4v om att du ska köpa ?

Det är nog ganska svårt att säga om rullomkretsen blir rätt/fel då man inte vet org dimmensionen, skulle nog underlätta en hel del om du skrev den.
samma spelar inpressningen och bredden på fälgen ganska stor roll om dom nämda däcken går på eller ej, ring och prata med dom du ska "köpa" fälgarna av så kanske man slipper 1-2 trådar så hära varje vecka av dig...

281 Inlägg
7 juli 2007
Trådstartare
_240Turbo_   aa någon har vaknat på fel sida idag...hehe fick du inget inatt lr?? Om det stör dig varför ens svara på trådarna???

/Deki

Blästrare/Lackerare
651 Inlägg
7 juli 2007
Dom har listor att gå efter på fälg/däckfirmor.. Jobbar ihop med en så det är jag säker på, dom kan kolla precis vad du får ha på olika bilar fälgar osv osv...

9 Inlägg
7 juli 2007
_deki_ skrev:
_240Turbo_   aa någon har vaknat på fel sida idag...hehe fick du inget inatt lr?? Om det stör dig varför ens svara på trådarna???

Har inte orkat svara förut för du tycks ju bara "fundera" ang fälgköp eller så är det så att du ändrar dig 2ggr/dag. ena stunden så är det bestämmt 19" ska det vara sen 2dagar senare ser man mitt i allt nej det var visst 18" nästa vecka kommer en ny tråd "passar 20" på min mercedes?" , gå till din lokala däck & fälghandlare dom hjälper dig säkerligen,

Varför inte bara göra på en gång en tråd ang
Fälgarna
Däck
Försäkring&Bes

istället för flera trådar,

/P

281 Inlägg
7 juli 2007
Trådstartare
ja men...jag vill gärna veta..och även om någon har bilder på hur det ser ut med de dimensioner osv,

/Deki

Blästrare/Lackerare
651 Inlägg
7 juli 2007
Såg på dina bilder på fälgarna..
Är snyggt som fan med polarerade fälgar.. Men det finns ju för och nackdelar..
Köper du utan klarlack så kommer dom behöva poleras en gång i veckan 400,-/fälg..
Lägger man klarlack på dom så blir dom inte lika snygga, för man kan inte ha dom så blankpolerade för då fäster inte klarlacken på dom.. Plus att när det släpper(det kommer det att göra) så blir dom fula som stryk..

281 Inlägg
7 juli 2007
Trådstartare
du menar att man måste polera dem en gång i veckan?..det är väl lite överdrivet? men det måste ju vara ngt sorts skydd på dem. ja menar ingen köper att par fälgar som man måste polera en gång i veckan

/Deki

Blästrare/Lackerare
651 Inlägg
7 juli 2007
Inget skämt, vi jobbar ihop med fälgfirma (om man inte gillar att köra runt med repiga fälgar förståss)... Fälgar som bara är polareade, riktigt blanka, repas bara där studsar en liten sten på dom.. varenda liten grej syns på dom..
Är där något "skydd" på dom är det klarlack och som sagt, då blir dom inte lika blanka, men håller desto längre. Tills klarlacken släpper..
Senast redigerat av _ZooN_ (7 juli 2007)

281 Inlägg
7 juli 2007
Trådstartare
så du rekommenderar att ajg inte köper dem?..tycker det låter lite skumt att de ska vara så himla känsliga..de handlar ju trots allt om rn jäkla massa tusenlappar

/Deki

Blästrare/Lackerare
651 Inlägg
7 juli 2007
Om du verkligen vill ha dom fälgarna och dom inte är klarlackade, så rekomenderar jag dig att lämna dom till en lackerare som lägger klarlack på dom.. Är inte alltför dyrt att bara få dom klarlackade..

I annat fall så rekomenderar jag inte polerade fälgar nej (om man inte har råd att hålla dom snygga).. men som sagt det är bara min åsikt

281 Inlägg
7 juli 2007
Trådstartare
okey...men om det är klarlack på dem..så är det helt OK att investera i dem lr?

/Deki

Blästrare/Lackerare
651 Inlägg
7 juli 2007
Jaa visst, men dagen kommer att komma när dom får göras vid igen.. Men det behövs ju med alla fälgar om dom ska vara snygga

281 Inlägg
7 juli 2007
Trådstartare
aa jag menar ju det.....men vad kan det kosta o klarlackera 4st fälgar? har du ngn koll på de?

/Deki

Sök