rek sikaflex 521 eller 221
Sikaflex-521
Sikaflex-521 är en 1-komponents lim- och tätningsmassa med lång öppentid, som med hjälp av luftens fuktighet härdar till en permanent elastisk fog. Sikaflex-521 produceras i enlighet med kvalitetssäkrings- respektive miljöledningssystem certifierade enligt ISO 9001/14001. Godkänd enligt MTK certifikat nr 9001.
Produkten uppfyller kriterierna för kemiska produkter i BASTA.
Användningsområde
Sikaflex-521 är utvecklad för limning och försegling av plåtfalsar, beslag, genomföringar, hörn- och vinkelkonstruktioner mm. Sikaflex-521 limmar glas, plast, trä och metall och används inom karosseri-, fordons-, husvagns- och husbils-, kyl- och VVS-industrin samt skepps-, småbåts-, container- och silostillverkning.
Färg
Grå, vit, svart.
är tveksam till att de har gjort en produkt som är till för karosseri och missat att den gör så att det börjar rosta.
Sikaflex-221
1-komponent allroundlim och förseglingsmassa som vidhäftar mot en mängd olika underlag och ger en permanent elastisk fog med hög styrka. Slip- och övermålningsbar. Stöt- och vibrationsdämpande.
Färg
Ljusgrå, svart, vit, mörkbrun.
detta använder på jobbet för att täta där vi bara har delsvetsat före vi målar så denna vet jag av egen erfarenhet att det funkar bra mot plåt och även att det inte är några problem att lacka över den.
finns även sikaflex 252 detta släpper garanterat inte
Sikaflex-252
Stark lim- och tätmassa. Monteringslim för stål- och plastkonstruktioner.
Förpackning
12x310 ml patron/kartong, 20x600 ml ALU-påsar/kartong.
även detta funkar
Sikaflex-260
Extra starkt lim för montering av metall, plast, glas, trä mm.
Förpackning
12x310 ml patroner/kartong.
alla dessa funkar hur fint som helst. sikas produkter är väl beprövade inom fordonsindustrin tillskillnad från pl400 som jag nästan räknar till bygg branschen.
det som många missar är att sika har ett brett sortiment allt från byggnads lim till gud vet vad
så de har grejer som är specifikt tillför karosseri och jag åtminstone skulle välja en sådan produkt framför nått universal lim.
Senast redigerat av gorre (15 juni 2009)