Funderar på om det är värt att köpa en BMW 325i 06a med ungefär 13k mil för 80k och undrar om dom är värda det (ser bra ut på bilderna) (advantage,comfort,dynamic utrustning). Har fått lite blandad kompott på vad dom är värda. Tack!
Sök på regnumret på car.info och bilpriser.se för att se vad de uppskattar priset till! Det kan ge dig en referensram åtminstone. Men i slutändan beror det på hur bilen är skött och hur mycket du är villig att betala för just det exemplaret!
Sök på regnumret på car.info och bilpriser.se för att se vad de uppskattar priset till! Det kan ge dig en referensram åtminstone. Men i slutändan beror det på hur bilen är skött och hur mycket du är villig att betala för just det exemplaret!
Har kollat upp historik och allt det där på biluppgifter och carinfo och utifrån det ser allt bra ut. Och värderingen som dom har gjort står det att den är värd ungefär 67k men sen när jag kollar på lika bilar på blocket med liknande mil så ligger dom antingen lite högre eller lite under 80k. Och sen är det,det här med facelift på bilarna vissa säger att dom blev bättre efter faceliften och vissa sämre då dom blev mera komplicerade och krånglade mera. Så undrar lite vad skillnaden är på icke facelift och facelift.
Sök på regnumret på car.info och bilpriser.se för att se vad de uppskattar priset till! Det kan ge dig en referensram åtminstone. Men i slutändan beror det på hur bilen är skött och hur mycket du är villig att betala för just det exemplaret!
Har kollat upp historik och allt det där på biluppgifter och carinfo och utifrån det ser allt bra ut. Och värderingen som dom har gjort står det att den är värd ungefär 67k men sen när jag kollar på lika bilar på blocket med liknande mil så ligger dom antingen lite högre eller lite under 80k. Och sen är det,det här med facelift på bilarna vissa säger att dom blev bättre efter faceliften och vissa sämre då dom blev mera komplicerade och krånglade mera. Så undrar lite vad skillnaden är på icke facelift och facelift.
I slutänden är det marknaden som bestämmer priset. Utan att egentligen veta något om bilen så skulle säga att det finns prutmån på den. Det är trevligt att den bara gått 13 000 mil och priset bör vara högre än likvärdig som gått 20 000 mil. Men faktum kvarstår att det är en 15 år gammal "dussinbil". Hade den haft full M-utrustning så hade 80K varit mer passande. Se om du kan få ner priset till runt 70-sträcket?
2008 uppdaterades modellen med en s.k LCI (Life Cycle Impulse) och största förändringen som gjordes var till direkt insprut för att sänka förbrukningen. Nackdelarna med detta systemet är högtryckspumpen som är känd för att gå sönder och partiklar från förbränningen som cirkulerar och byggs upp på ventilerna. Det blir en svart, seg gegga (carbon build up) och det är ganska kostsamt att ta bort eftersom det är tidskrävande så den lilla besparingen man gör i bränsleförbrukning äts upp när systemet måste renoveras.
Detta problemet finns inte i E90 t.o.m 2007 eftersom de använder den gamla tekniken utan högtryckspump.
Sök på regnumret på car.info och bilpriser.se för att se vad de uppskattar priset till! Det kan ge dig en referensram åtminstone. Men i slutändan beror det på hur bilen är skött och hur mycket du är villig att betala för just det exemplaret!
Har kollat upp historik och allt det där på biluppgifter och carinfo och utifrån det ser allt bra ut. Och värderingen som dom har gjort står det att den är värd ungefär 67k men sen när jag kollar på lika bilar på blocket med liknande mil så ligger dom antingen lite högre eller lite under 80k. Och sen är det,det här med facelift på bilarna vissa säger att dom blev bättre efter faceliften och vissa sämre då dom blev mera komplicerade och krånglade mera. Så undrar lite vad skillnaden är på icke facelift och facelift.
I slutänden är det marknaden som bestämmer priset. Utan att egentligen veta något om bilen så skulle säga att det finns prutmån på den. Det är trevligt att den bara gått 13 000 mil och priset bör vara högre än likvärdig som gått 20 000 mil. Men faktum kvarstår att det är en 15 år gammal "dussinbil". Hade den haft full M-utrustning så hade 80K varit mer passande. Se om du kan få ner priset till runt 70-sträcket?
2008 uppdaterades modellen med en s.k LCI (Life Cycle Impulse) och största förändringen som gjordes var till direkt insprut för att sänka förbrukningen. Nackdelarna med detta systemet är högtryckspumpen som är känd för att gå sönder och partiklar från förbränningen som cirkulerar och byggs upp på ventilerna. Det blir en svart, seg gegga (carbon build up) och det är ganska kostsamt att ta bort eftersom det är tidskrävande så den lilla besparingen man gör i bränsleförbrukning äts upp när systemet måste renoveras.
Detta problemet finns inte i E90 t.o.m 2007 eftersom de använder den gamla tekniken utan högtryckspump.
Tack så mycket för så bra och utvecklat svar. Det var något sådant jag tänkte mig med faceliften att den var lite mera problematisk. Men han som säljer den är bestämd på att han inte går ner under 80k så frågan blir ju då om jag ska stå över och vänta på någon annan att dyka upp. Tack så mycket
Det kan ju vara intressant att veta vad säljaren betalade för bilen. Hittade exempelvis en 325i med 13 000 mil på blocket som ligger ute för 85 000kr nu men som såldes för 59 000kr för två år sedan när den hade gått 12k mil.
Visa ditt intresse, provkör och argumentera och lägg inget skambud. Säljaren kanske mjukas upp med tiden när han/hon inser att 80K är ett fantasipris. Efter några veckor kanske personen vill omförhandla!
Det kan ju vara intressant att veta vad säljaren betalade för bilen. Hittade exempelvis en 325i med 13 000 mil på blocket som ligger ute för 85 000kr nu men som såldes för 59 000kr för två år sedan när den hade gått 12k mil.
Visa ditt intresse, provkör och argumentera och lägg inget skambud. Säljaren kanske mjukas upp med tiden när han/hon inser att 80K är ett fantasipris. Efter några veckor kanske personen vill omförhandla!
Hahah det är precis den jag kollar på och kanske Ska dit och kolla på den idag om tiden finns.Jag la också Märke till det att han köpte den väldigt billigt till skillnad på vad han vill ha för den
Jag har köpte en bmw 325i för 2 veckor sedan, årsmodell 2008 och rullat 12.3k mil. Jag fick ge 80k för bilen. Jag är ej helt säker men jag tror att bilen är utrustad med ett comfort-paket
Vad som är värt att tillägga är att motorlampa har börjat lysa med några dagars mellanrum. Bilen är annars väldigt fin och fräsch. Med andra ord så kan du nog få din bil billigare
Jag har köpte en bmw 325i för 2 veckor sedan, årsmodell 2008 och rullat 12.3k mil. Jag fick ge 80k för bilen. Jag är ej helt säker men jag tror att bilen är utrustad med ett comfort-paket
Vad som är värt att tillägga är att motorlampa har börjat lysa med några dagars mellanrum. Bilen är annars väldigt fin och fräsch. Med andra ord så kan du nog få din bil billigare
Du kan kolla upp din utrustning på bilen på car. Info får hoppas han inte håller fast vid sina 80k fast det visar sig förr eller senare
Jag har köpte en bmw 325i för 2 veckor sedan, årsmodell 2008 och rullat 12.3k mil. Jag fick ge 80k för bilen. Jag är ej helt säker men jag tror att bilen är utrustad med ett comfort-paket
Vad som är värt att tillägga är att motorlampa har börjat lysa med några dagars mellanrum. Bilen är annars väldigt fin och fräsch. Med andra ord så kan du nog få din bil billigare
Du kan kolla upp din utrustning på bilen på car. Info får hoppas han inte håller fast vid sina 80k fast det visar sig förr eller senare
Har likadan utrustning på min bil som den bilen du kollar på.
Blev inget... Var en ganska allvarlig vatten läcka som gjorde att det kom vatten till batteriet och han skulle inte ha mindre en 80k för den... Tack för alla svar och hjälp
Tur du såg det Bmw E90 är trevliga bilar annars, inte för stor och inte för liten. Ligger bra på vägen med Ska du kolla på fler så står bilar med m-paket högre i pris pga utseendet, inredning och sportchassiet. En bmw med sportstolar är ett måste enligt mig, då de vanliga stolarna inte är sköna att åka längre sträckor i. Finns många bensin och dieselmotorer att välja på. Är väldigt nöjd med min 325 diesel, har bra bottendrag och sticker iväg direkt. Bensinarna måste man varva en del för att de ska börja dra ordentligt.
Det tråkiga är att försäkringen är dyr, min 325d kostar drygt 140kr mer i månaden än vad mustangen gör
Tur du såg det Bmw E90 är trevliga bilar annars, inte för stor och inte för liten. Ligger bra på vägen med Ska du kolla på fler så står bilar med m-paket högre i pris pga utseendet, inredning och sportchassiet. En bmw med sportstolar är ett måste enligt mig, då de vanliga stolarna inte är sköna att åka längre sträckor i. Finns många bensin och dieselmotorer att välja på. Är väldigt nöjd med min 325 diesel, har bra bottendrag och sticker iväg direkt. Bensinarna måste man varva en del för att de ska börja dra ordentligt.
Det tråkiga är att försäkringen är dyr, min 325d kostar drygt 140kr mer i månaden än vad mustangen gör
hahaha hur kan din försäkring på 325an vara så dyr. Håller med dig på delen att den var skön och köra den hade sportstolar och ratt och man satt verkligen fast i stolen men. Men får väl fortsätta leta vidare
Bmw är dyra i försäkring pga att de är inblandade i mycket stölder, skadegörelse, olyckor osv. Så blir försäkringen dyr pga det. Jämför man med andra bilmärken och modeller som inte är lika drabbade av detta så är det stor skillnad.