halloj
Finns säkert otalet trådar om detta men nu 2021, hur ligger det till?
Jag fick ett par 19" fälgar och tänkte prova hur det blir på min bil, eftersom 2handsmarknaden känns supersval på begagnat vill jag köpa några billigare däck att prova på först hur det känns innan eller om jag skaffar ett par ordentliga fälgar och lägger en större summa på premiumdäck
Så frågan rakt ut, är budgetdäck alltid skit? Eller är det kanske tom så att 2021 så har budgetalternativen närmat sig de stora märkena. För mig, en som kör bil till och från jobbet och till båten om somrarna, säg 1500-1800 mil/år, största delen motorväg eller 80 väg, bil audi a4 avant quattro tdi.
Jag har främst kollat på några däck som ligger runt 1000kr/st, dimensioner 245/35 19
Landsail Qirin 990 som får bra betyg av experter på de flesta områden men ratas av många bilister
Landsail LS588 som får bra betyg av experter på de flesta områden men ratas av många bilister
Sava Intense UHP 2 som får ok betyg av experter, tom bäst på någon del, lite sämre på annat, inte hittat så mycket kundrecensioner
VIKING PROTECH NEWGEN som verkar få ok recensioner med
NEXEN N'FERA SU1 Samma med dessa. (läste någonstans att Nexen tom var standarddäck på vissa Porsche-modeller?)
Kuhmo hade väl en eller två modeller i denna prisklass med men dessa har fått ganska taskig kritik
Gislaved hade någon modell med
Nu är det som sagt budget som gäller just nu så kommentarer som "köp dyrt" undanbedes
Finns det några upplevelser här hos er på dessa, gärna lite recensioner mm
Tack på förhand
/Ulf