Då man byter koppling på en sådan bil måste man släppa ner ramen under motorn och eftersom det är en awd blir det extra bökas med vinkelväxlare och annat. Det är lätthänt att man missar något då man lägger ihop tillbaks.
Vissa bilar har ju en lucka under baksätet där man slipper åt bränslepumpen, vet inte på rak arm om dessa har eller inte. Där kanske man kunde se var det läcker.
För att testa bränsletrycket borde dessa ha en ventil på bränslerännan där man kan skruva på en tryckmätare, ser ut ungefär som ventilen på en fälg. Annars kan man ju förstås se värdet med datorn.
Det lönar väl sig nog ändå att kolla felkoder för de kan nog finnas fast inte lampan lyser.
Svänghjulslägesgivaren tror jag inte att det borde vara då jag varit med om det själv på en v70 jag hade. Den tvärdog under körning och startade inte igen. Då den börjar strula verkar det vara mer att den antigen funkar felfritt eller inte alls. Annars får man den nog från volvo.