Hej!
Fick du nån ordning på den koppling? Jag har en exakt likadan motor, och upplever det som du upplevt. Jag har bytt huvudcylinder 2 gånger, då jag trott att detta skulle hjälpa. Första gången själv och andra gången på verkstad...(Litade inte riktigt på den jag köpt samt mina egna "meckar-skills".
Jag har luftat den kanske 8 gånger under loppet av 400 mil, och samtliga gånger blir det bättre, men efter sa 50 mil så är vi tillbaka på samma symptom. Bromsvätskan minskar inte i behållaren, inte som man kan se iaf, men den tar in luft lik förbannat.
Symptomen är precis som du beskriver. Efter ca 20 mil märker man en svampighet, efter ytterliggare 10 mil får man hjälpa pedalen upp efter den varit nertryckt då den stannar halvvägs. Därefter blir den bara värre och värre. Jag upplever inte att den tappar speciellt mycket tryck över natten när den står still och motorn är av. Däremot om man, som jag gör, kör med farthållaren intryckt på 120 i ca 40 minuter, motorvarv ca 1800-2000, så kommer det tillbaka.
Vid alla dessa tillfällen så går det att "pumpa" upp tryck i kopplingen igen. Dock håller trycket sämre och sämre ju längre tiden/milen går.
När jag kopplar till en "brakebooster" och luftar så kommer alltid luften ut först när jag vrider på luftnippeln, sen kommer klar och ren bromsvätska, utan några större mängder luftbubblor.
Min fråga är således: Vart kommer luften in i systemet? Någon som varit med om detta som kan förklara?
Med hopp om utförliga svar.
Jon E