2360
Sök

samma baklyktor till 855 och v70?

12 Inlägg
26 juni 2007
Trådstartare
en kort fråga. sitter inne på en volvo 855:a 96 med oxiderade baklyktor med tråkig orange blink. är det möjligt att bara dra till skroten och köpa de övre v70 lyktorna och smälla på utan någon speciell modifiering?

mkt tacksam för svar,
trevlig sommar!

3 722 Inlägg
26 juni 2007
det ska inte vara några större problem.

116 Inlägg
26 juni 2007
det är samma lampor men färgen är inte samma det är en annan röd nyans på v70. jag provade men såg inge bra ut så jag köppte även nedre delen till v70.

passa på att lägga en börn idag för imorn kan däcken vara slut

12 Inlägg
26 juni 2007
Trådstartare
grymt, tack för svaren! då får det helt enkelt bli även den nedre delen. det är ju lika bra att skita när men ändå har brallorna nere så att säja..wink

* Voff voff *
10 566 Inlägg
26 juni 2007
stressmek skrev:
det är samma lampor men färgen är inte samma det är en annan röd nyans på v70. jag provade men såg inge bra ut så jag köppte även nedre delen till v70.

När jag bytte på min 855 T5 -94 jag hade för nå´t år sedan stämde färgen överens till 100% så jag bytte bara övre så det kanske varierar mellan olika årsmodeller? Kan ju vara värt att kolla så stackaren inte köper nedre delen i onödan lixom! :-)

Bild på det:
http://www.mrandersson.se/sidor/bradhis … kvall2.JPG

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

Greve
135 Inlägg
8 juli 2007
Och om någon ska sälja sina v70 bakljus så vill jag köpa dem...

henka855
8 juli 2007
Går väl att slipa sina gamla och klarlacka för att få samma nyans som v70 överdelarna???

3 627 Inlägg
8 juli 2007
Jodå klarlacka å slipa går ju alltid.. men det är ett jävla hästjobb tongue Hade satsat på att få köpt ett helt "kitt" istället smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

Sök