Bara för att sätta det i lite perspektiv, jag köpte min nuvarande 945 fulltrycksturbo -98a av en bra bekant. Den hade varit avställd i nästan 2 år, behövde ny batterihylla. Fixade det och seglade igenom bes. utan problem.
Den är långt ifrån någon skönhet(dock rostfri under, förutom batterihyllan som jag fick laga då), rullat rätt långt (43k), men går som en klocka och är "oskruvad"(dvs inte söndertrimmad eller sönderkörd).
Jag gav 6000kr för den.
Det är vad jag anser ett bra "kompispris". Skulle jag sälja den idag så skulle jag nog allt kunna få en 13-14k för den, baserat på vad "andra" säljer sina för.
Dvs, även om den är felfri mekaniskt och har väldigt lite rost och inge lacksläpp så är den värd långt under 20k.
Och nej, jag vill inte sälja den
F.ö. sålde samma bekant en vit 740 -85, rullat 15k mil och såg nästan ny ut(ja, även under), för 20k... Vilket jag istället anser var lite i underkant.. Den annonsen blev nedringd och bilen såldes samma dag.
Ville bara dela med mig om hur det kan se ut och vilka priser jag personligen anser är vettiga för dessa vagnar. För att begära 20k eller mer krävs det att bilen är väldigt speciell både i skick och utrustning.