1 december 2021
Trådstartare
Hej alla Volvo snillen och andra smarta...
Jag har en S70 T, 99, optimerad av Autotec i Trollhättan steg3, 318 hkr som numera kursat, så jag kan inte få info därifrån längre.
Har problem vid start, och haft det ganska länge nu, men inte hittat felet.
Upplever att den startar bättre när den stått länge, (några timmar) men när den är varm är det näst intill omöjligt.
Har bytt bränslepump, bränslefilter, bränslerelä, vevaxelgivare, kamaxelgivare, vaccumslangar, backventiler som går till konastern och turbon, har även dragit alla slangar o kollat dem, nyckelantennen, tändstift och skött servicen som man ska....
Motorlampan tändes ofta förr, så jag lödde på kabeln till motorlampan på laddningslampan, och det tack vare att bilprovningen inte godkände att motorlampan lyste, men det var långt innan startproblemet uppkom.
Är det någon som har kläm på vad problemet kan vara, eller tips om vad problemet är.
Glömde skriva att motorn tvärdör precis vid 4500 varv, men inga övriga motorstörningar finns, motorn levererar fullt till 4500och släpper jag där så går den perfekt igen, nästan som ett övervarvningskydd slår av.
Vet egentligen inte hur länge just det problemet varit, eftersom motorn levererar så mycket pulver så jag inte behövt varva mer någongång.
Vet inte om det finns ett samband, men tror inte det.
Kenneth på Ön
Senast redigerat av Seamaster6 (1 december 2021)