4 januari 2022
Trådstartare
Hejsan! Har en opel corsa 1.2 Diesel 08 som jag har lite problem med.
Var ute och körde och märker hur den inte vill reagera på fullt gaspådrag, den typ stryps och ger inte full effekt, efter det parkerar jag bilen och dagen efter kommer jag ut och den startar inte. när jag vrider på tändingen och försöker starta så händer inget, den får el som vanligt men stattmotorn går inte runt. startspärr lampan har lyst sen länge tillbaka men sldrig haft problem tidigare. Jag har försökt med allt. Nu när de varit kallt har inte bilen alltid statat pga dåliga glödstift men dom är nu bytta. Det enda som händer när jag försöker starta är ett klickande ljud från vänster i bagaget även svagt fram vid säkringarna, har kollat alla säkringar, testat nytt batteri, testat med startkablar, låtit bilen stå utan batteri en hel natt, bytt glödstift, testat putta igång den, bytt batteri i nycklen för den var dålig så tänkte att startspärren kanske inte gick ur pga de men så var inte fallet.
Tänker att jag kan utesluta startmotorn för den går inte rulla igång, är som att bilen är avstängd, misstänker startspärren men väljer endå att utesluta det me för den gick ryckigt och ville inte ge full effekt, det kom från att bilen funkade normalt till att den började gå segt och nu startar den inte.