Temperaturen för kylvätska och utetemp är två olika givare. Det är ofta även två olika utegivare dessutom. En till motorstyrdonet och en till klimat och infoinstrument.
Men oavsett, så ska den tillbaka.
Det som jag inte begriper, dem byter utetempo sensorn eftersom det var kass, men efter byte bilen vissa sig 37 grader. Vad är som strular?
Temperaturen för kylvätska och utetemp är två olika givare. Det är ofta även två olika utegivare dessutom. En till motorstyrdonet och en till klimat och infoinstrument.
Men oavsett, så ska den tillbaka.
Det som jag inte begriper, dem byter utetempo sensorn eftersom det var kass, men efter byte bilen vissa sig 37 grader. Vad är som strular?
Exakt vilken temp är 37 grader?
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Temperaturen för kylvätska och utetemp är två olika givare. Det är ofta även två olika utegivare dessutom. En till motorstyrdonet och en till klimat och infoinstrument.
Men oavsett, så ska den tillbaka.
Det som jag inte begriper, dem byter utetempo sensorn eftersom det var kass, men efter byte bilen vissa sig 37 grader. Vad är som strular?
Exakt vilken temp är 37 grader?
Vad kan man säga, den är utetempo som vissa sig hur kallt är omkring bilen eller ute inte motor temperatur.
Hej alla! Vad har jag rättigheter eller vad ska man göra? Nu tredje gången är samma problem. Idag byte dem igen sensorn för andra gången på väg hem motorlampan lyser och bilen visar 22 plus grader.
Hej alla! Vad har jag rättigheter eller vad ska man göra? Nu tredje gången är samma problem. Idag byte dem igen sensorn för andra gången på väg hem motorlampan lyser och bilen visar 22 plus grader.
Nu blir jag säkert jobbig fabror igen men.... Det är ju ganska så ostrukturerat över lag här med frågor om garantier osv utan att ens talat om vilken bil det är, hur gammal den är osv. Kanske finns det någon i din närhet som kan hjälpa dig i din kontakt med verkstaden?
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hej alla! Vad har jag rättigheter eller vad ska man göra? Nu tredje gången är samma problem. Idag byte dem igen sensorn för andra gången på väg hem motorlampan lyser och bilen visar 22 plus grader.
Nu blir jag säkert jobbig fabror igen men.... Det är ju ganska så ostrukturerat över lag här med frågor om garantier osv utan att ens talat om vilken bil det är, hur gammal den är osv. Kanske finns det någon i din närhet som kan hjälpa dig i din kontakt med verkstaden?
Bilen är en tucson-21 bara 7 månader gammal och har gått 940 mil. 5 år garanti verkstaden är bara 500 meter från hos oss, men jobba mycket och har barn bli knepigt för mig.
Tja, det är nog bara att köra bort till verkstaden igen och be om en lånebil. Inte mycket mer man kan göra.
Det gjorde jag i Torsdags och bilen min hämtade igår och den går bra nu. Byte tredje gången på utetempo sensorn men nu funkar den.
En säljare har normalt rätt att reparera ett och samma fel, men om samma fel uppkommer igen efter två reparationsförsök anses köparen normalt ha väsentlig olägenhet och om det kvarstående felet är allvarligt kan köparen då kräva hävning av köpet. Är det olika fel får köparen tåla något fler avhjälpandeförsök. Står mer här: https://d-jur.se/rattsomraden/tvist/bil … ndeforsok/