torpis skrev:
Jag lobbar för leasing av en ny (gärna elbil). Jag är nästan helt säker på att man kan köra lika billigt i ett par år som att gå in i 10k lotteriet + service + däck + besiktningar + skatt osv som att leasa en helt ny bil för 2k i månaden.
Det som talar för är korta sträckor vilket då ger en billig leasing.
vad får man för bil för 2000k som går på el?
mina skräp bilar har fungerat tok bra.. fick en liten Arosa gratis som var rasad.. min bror hämtade bilen fick igång den och det var inget fel på motorn.. så jag drog till Mjölby och hämtade den körde den hem till örebro utan problem..
bytte oljelocket då det läckte sen luftade jag bromsarna svetsade främre röret som läckte lite i flätan.
sen efter det gick bilen i 4år innan första anmärkeningen på bes dök up.. under den tiden bytte jag olja en gång..
anmärkningarna jag fick den gången var en hög med 2or.. typ 4st 3 av dom var på bakbromsarna anliggande ojämn och dålig handbroms. 129kr senare var dom felen fixade (hjulcylinder) sen en ny spindeled för 300kr men sen tröttnade jag på den och gav bort den efter 8månader
men det är svår slaget det enda som kostade var bränslet.. då rullade den där bilen ganska mycket iaf 50mil i veckan
däcken var RIKTIGT dåliga på slutet och var anledningen till att jag gav bort den. hade jag haft behov av den bilen hade jag bytt däck men med 6st andra bilar så
men självklart kan man ha otur.. har man tummen mitt i handen så är ingen begagnad bil bra.. men jag tror en 10k bil är ett säkrare köp än en för 150k
en 10k bil kan man pressa när man tröttar.. men att sitta på et tlån på 120k och motor rasar så är man ju riktigt riktigt körd.. 70k motorbyte är inget roligt då