Hej! Tänker att jag bumpar tråden till liv och även lånar den.
Det är nämligen så att jag är på jakt efter en VW Touareg att ha som andrabil ute på landet. Modellen jag har fastnat för är MK1, alltså första generationen, då jag uppskattar bilens simpla utseende med dess kantiga lyktor. Det är något med bilens enkelhet som tilltalar mig.
Bilen kommer att köras maximalt 1000-1200km per år, så en högmilare ser jag inte som ett problem. Tanken med ägandet är att jag ska ha den tills att jag bokstavligt talat kör sönder och sedan skrotar den.
Vad jag hittills har kommit fram till när det kommer modeller och utrustning är följande:
- Ej luftfjädring då det kan bli en enorm kostnad om det går sönder på en nästan 20 år gammal bil.
- Val av motor blir antingen 2,5 TDI eller V6 Bensin.
- Kanske V6 Bensin istället för TDI då det kommer vara en del kallstarter och korta sträckor.
- Säkrast med manuell växellåda, men inget som faller mig i smaken.
- Drömmen är att införskaffa King Kong-modellen, men tror ej den finns utan luftfjädring.
Är det något annat jag bör tänka på? Kommer bilen att ta stryk av att sitta ståendes resten av året? Sitter någon på något skräckscenario i form av ägande av denna typ av bil?
Tacksam för svar.
Senast redigerat av Mackan_Deluxe (7 februari 2022)