Lucif3r skrev:
En bekant till mig gjorde som så, för många år sedan där chassinummer inte kontrollerades(eller fanns), att han och några kompisar med likadana bilar helt enkelt skiftade nummerplåtar till den bil som blev godkänd, och åkte in igen, och vips så hade hela gänget besiktade bilar trots att dom flesta av dom aldrig skulle gått igenom
Det är tur att sånt skit inte fungerar längre. Besiktning är absolut ett nödvändigt ont, vilket gör det rätt tragiskt att sånna som carspect får fortsätta med... vad dom nu gör... besiktar ordentligt gör dom ju inte iaf...
Ang. huvudfrågan... Det är inte bromsVERKAN dom kontrollerar(mer än att bromsarna faktiskt tar), utan det är HUR bromsarna tar dom kontrollerar.. Dvs att dom tar jämnt och att differansen fram/bak inte är åt h-e.
mm medans andra firmor får strunt anmäkrningar och får tillståndet indraget...
tex en grej som dom anmärkte på. en bil varmkördes inte. enligt kontrollanten. om det nu satt en 2a pga avgasvärdena var för dåliga hade ju varit en sak men bilen blev godkänd även om bilen "inte" var varmkörd.. han kontrollerade detta genom att känna på ändröret. i min värld varmkör man bilen ordenkligt om den inte är varm men icke sa nicke.. det trista var att killen var helt ny utbildad dessutom.
tror det var samma kille som bes min Audi a2. tyckte han var väldigt noga och kollade verkligen allt han borde göra. var väldigt nogrann vid bromsrör bromslangar osv. att ge en sån kille en anmärkning för att han inte varmkörde bilen fast avgasvärdena var godkända är bara ruttet =/
Kör fort så hinner inget hända...