Vart lite garage tid idag. det börjades med att byta disa ventil och insugsgummi då de båda var ej så fungerande längre.. efter detta var det dags att ta reda på varför jag fick felkoden p1345 (misständning på cylinder 2) på vägen hem igår och varför den magiskt hade försvunnit när jag gick ut och startade bilen imorse. kollade till bränsletryck och tändstiften men allt verkade bra så gjorde rent stiften och ser om felkoden återkommer igen. efter det var det dags att börja på att göra om fälgarna inför sommaren. fick med dessa då jag köpte bilen och tyckte faktiskt om dem... allt förutom färgen iaf. så då började jag slipa lite tills jag märkte att de var plasti dippade så då vart det att dra bort färgen istället. de var visst gråa under men nu när de var plasti dippade så vart man ju såklart fundersam på om det skulle plasti dippas om i roligare kulör. har velat göra de i turkos men var även fundersam på vit, kom med förslag! någon som vet om plasti dipp eller sprayburk är bäst och vad som är lättast?
Då har det hänt lite mer i garaget så fastän jul och allt! Börjades med byte till en shortshift växelspak.. Lättare sagt än gjort, inge roligt alls att få på den jäkla låsringen undertill när man skulle dit med allt. Men efter tillräckligt med pillande så gick det vägen. Vart mycket härligare känsla i växlarna och var definitivt värt besväret Även slängt i baslåda, batteri och bytt högtalarna bak samt lite ljuddämpning Vart två lager ljuddämpning i skuffen och baslådan är en gas gpx1244 på ett bass habit 3000 steg och bakhögtalarna är gas psm64 som drivs på ett edge 200.4 steg. Ska även ta tag i framhögtalarna men inte kommit så långt än. Ursäkta suddiga bilder men ska försöka få till lite bättre bilder i framtiden.
Då var det dags för en liten uppdatering åter igen! Vart lite rost lagning av nedre delen av skuff luckan. Var hål rätt igenom i ett av hörnen så det behövdes verkligen.. All rost slippades bort sen använde jag lite hålband som armering. Sen så vart det spackel och en jäkla massa slipande. Grundfärg. Också basfärg och klarlack. Inte det finaste eller felfritt men bra mycket bättre än rost och hål rätt igenom. Sen så kom ett roligt paket hem. 2 komponent bromsoksfärg i färgen gt blå. Hoppas allt ska gå vägen med detta projekt men bromsoken är väldigt slitna och funderar på att ta av de helt för att kunna slipa ner de ordentligt men vet inte om det blir väldigt onödigt mycket jobb. Nån som har testat och har facit för om det är värt det extra krånglet?
Var ett tag sen det kom en uppdatering här så är väll dags för en igen. Har målat klart fälgarna, inte riktigt nöjd med resultatet för jag och pladtidip är absolut inte vänner.. Kändes skönt att få på sommarfälgarna, gör så mycket för bilens utsida skaffade nya lyktglas och Angel eyes, riktigt nöjd med lyftet det gjorde, gick även och handlade sänkfjädrar begagnat Sen gav jag mig på något jag aldrig testat förut. Renovera bromsok.. Detta kändes ganska nödvändigt då ett bromsok krånglade och hade ett trasigt dammskydd och så smart som jag var så tänkte jag att om ett bromsok ändå ska renoveras kan man ju ta alla på en gång. tog sin lilla tid och var väldigt pilligt men till slut så, tog även tag i att måla bromsoken när de ändå var av från bilen, riktigt nöjd med resultaten måste jag säga nu ska bara sänkfjädrarna på i veckan och bromsarna luftas så är bilen redo för avfärd mot Jönköping på fredag och kolla på väldigt fräna byggen.