10 november 2022
Trådstartare
Hej, som rubriken säger så vill inte min d5a fungera som jag vill. mycket svårstartad varje gång jag ska starta den. den startar direkt om jag startar precis efter jag stängt av den (ca 1-2 sekunder efter) annars får jag mala på starten ca 10-15 sekunder för att den ska starta.
jag har läst av felkoder o de felkoder jag får fram är på bränsletryck, luftmassemätare och impuls givare. luftmassemätare och både kamaxelgivare och vevaxelgivare är bytt.
Bilen går in i Limp-mode vid gaspådrag men inte när jag varvar ut den utan växel i
bilen går helt okej när man gasar men när man ligger på jämt gas eller tomgång så lever varvtalet sitt egna liv (pendlar ca 200-300varv upp o ner).
bytt stift i kontakter tilll givarna och hittar inga tydliga kabelbrott.
frågan är ju om det kan ha något med bränsletrycket att göra, men då tycker jag att den borde gå sämre vid gaspådrag?
ursäkta min dåliga beskrivning