3498
Sök

trimma en B230F (volvo 240 gl -88), hur?

1 309 Inlägg
7 juli 2007
Trådstartare
#1
Undrar hur man enklast trimmar en b230f, sugmtor effektivast för att få mesta möjliga effekt
Senast redigerat av Lictor_200SX (7 juli 2007)

Kolla gärna in detta projekt som jag är involverad i.
http://www.garaget.org/EdstromRacing

Forummoderator
26 361 Inlägg
7 juli 2007
#2
Lictor_200SX skrev:
Undrar hur man enklast trimmar en b230f, sugmtor effektivast för att få mesta möjliga effekt

Säger som precis alla andra;  montera trimkam (K-kam gärna)
extractorrör, grövre avgassystem - även om det nu låter som att
det bara gör saken värre?
Plana toppen. Sägs göra en del.
Fler förslag någon?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

1 309 Inlägg
7 juli 2007
Trådstartare
#3
hur mycket effekt kan man få av det

Kolla gärna in detta projekt som jag är involverad i.
http://www.garaget.org/EdstromRacing

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
7 juli 2007
#4
Håller med ovanstående. Har ingen aning om hur mkt effekt det ger. 30 - 40 hk kanske. Men skaru ändå lös med toppen gåre ju att byta till en annan. En portad och planad 531 topp sägs vara riktigt najs. En sån med trim kam, 2,5" avgassystem och extraktor grenrör lär ju funka smile

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

Forummoderator
26 361 Inlägg
8 juli 2007
#5
patrikhornfeldt skrev:
Håller med ovanstående. Har ingen aning om hur mkt effekt det ger. 30 - 40 hk kanske. Men skaru ändå lös med toppen gåre ju att byta till en annan. En portad och planad 531 topp sägs vara riktigt najs. En sån med trim kam, 2,5" avgassystem och extraktor grenrör lär ju funka smile

Har hört att det kostar mer än det smakar med att trimma sugmotorer tyvärr.
För en - som tex mig - som inte vill ha så himla mycket trim, går det säkert
rätt bra med ovanstående trim - som jag ännu inte har men funderar på - men
för den som vill ha mer lutar det nog kanske hellre åt en annan motor med turbo.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

12 Inlägg
10 juli 2007
#6
Håller med ovanstående... Blir nog billigare å lättare att få mer effekt om du köper en med turbo iställett...

1 309 Inlägg
10 juli 2007
Trådstartare
#7
kan de inte löna sig att turbokonventera då, el e de mycket som skiljer b230f och b230ft

Kolla gärna in detta projekt som jag är involverad i.
http://www.garaget.org/EdstromRacing

1 309 Inlägg
10 juli 2007
Trådstartare
#8
kan ha en volvo V6:a på 160hk på g som idag sitter i en 244 glt, skulle de kunna va ngt att stoppa i min 240 gl

Kolla gärna in detta projekt som jag är involverad i.
http://www.garaget.org/EdstromRacing

26 Inlägg
11 juli 2007
#9
prv6orna är bara skit, kammarna har väldigt lätt för att slitas ner!

Så eller så eller tvärtom.
86 Inlägg
11 juli 2007
#10
Jimmy_Hoffa skrev:
prv6orna är bara skit, kammarna har väldigt lätt för att slitas ner!

Kallas inte "glasmotorer" för inte;)

/Joel
"Det ordnar sig alltid."


Sök