3417
Sök

Gnissel från mittkonsol Volvo 940

17 Inlägg
27 mars 2023
Trådstartare
Hej
Har fått nåt jobbigt gnissel på min Volvo 940-1994. Vet inte hur jag ska beskriva gnisslet riktigt men tänk er typ gnissel ifrån en gammal säng fast ljusare, så låter de typ. Det började för nån månad sen och tänkte bara att de är en gammal bil inte så konstigt de gnisslar lite. Men nu har de börjat låta mer och mer, det låter som att de kommer från växel lådan, stereo, fläkt reglage, alltså från nånstans av de mittpartiet. Det gnisslar bara när jag kör och inte när de står stil och de gnisslar lite mer när man kör på nån guppig väg. Och nu de senaste så har de börjat gnissel skrapa eller hur man ska förklara de ibland, alltså de skrapar inte hela tiden utan bara ibland, låter typ lite som metall skrap.
Hade uppe bilen på lyft för nån vecka sen och drog åt diverse bultar runt kardan & växellåda ifall de skulle va nåt som satt löst men gnisslet var fortfarande kvar.
Vattenpumpen är dålig och har börjat läcka lite och ska bytas snarast, men vet inte om de kan bero på att vatten pumpen är dålig?
Någon som vart me om liknande och vet vad jag kan göra?

Bilen är en a-traktor Volvo 940-1994 med dubbla lådor om de spelar någon roll, lite vibrationer och så är ju ganska vanligt om man kör med dubbla lådor men får snart damp på det där jävla gnisslet.

Sök