3235
Sök

Svårstartad Volvo v70n d5

28 Inlägg
15 april 2023
Trådstartare
Tjena! Lite kortfattat nu, har en Volvo v70n 2002 d5 163hk. Bilen är svårstartad och har varit det ett tag. Fick soppa torsk en gång på motorväg men hällde i 7 liter och den gick igång, körde hem, den vart lite mer svårstartad efter det men var det innan också. Efter det hade jag ingen nytta av den så den stog oanvänd ca 2 månader och bara motionkörd så den inte står still helt, nu i vinter när de va -10,-15 hann batteriet dö innan den gick igång, lossade på spridarören och det kom soppa. Rullstartade den och gick igång utan problem av rullstart, lät den va igång på tom gång i nästan 2 timmar kanske och körde fram och tillbaka lite för o gasa igenom den, sen brukade jag den i 1 vecka ungefär, då vart han enklare att starta men hoppade ändå inte igång direkt om man säger så, nu vart han stånde i nån vecka igen och den går igång men jag efter 10-15 sek matande på startmotorn

Bytte glödstift men hjälpte inget, kopplade in felkods läsare idag och det kom upp ”fuel pressure, pressure to low”

Är det någon som har en aning vad det kan vara så skulle jag vara väldigt tacksam för hjälp!
Glömde lägga till, det är fulltank i bilen nu så det är inte rester av dom där 7 liter efter jag fick soppatorsk.

Fri fart för ett fritt folk!
14 165 Inlägg
15 april 2023
läckande spridare kanske så du tappar railtrycket eller är den felkoden aktiv när du nollat den och har den igång?

Kör fort så hinner inget hända...

28 Inlägg
16 april 2023
Trådstartare
Ingen spridare läcker ens en droppe som är ganska förvånande på dom, nollade fel kod och körde och den dök inte upp igen, men startar dåligt fortfarande

* Voff voff *
10 650 Inlägg
16 april 2023
Igensatt bränslefilter efter att du fick soppatorsk och sög upp sista skräpet från botten av tanken...

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

6 165 Inlägg
16 april 2023
Eftersom du fick koden "dåligt bränsletryck" gissar jag på att bränslepumpen inte ger tillräckligt tryck.

Sök