3707
Sök

Tankmätaren som strular!

28 Inlägg
23 april 2023
Trådstartare
Tjena! Har en Volvo v70 d5 från 2002. När jag köpte bilen var tankmätaren helt död, den visade noll och rörde ingeting på sig oavsett full eller tom tank.

Tankmaturen som sitter under passagerar sätet bak visade sig vara helt trasig, beställde ny och satte dit den, innan jag satte dit den så rörde jag på den och då gick mätaren från halv till fulltank, tänkte att det måste funka nu, satte dit den och mätaren visade halv tank

Och nu oavsett om jag har fullt eller tomt i tanken visar mätaren halv tank hela tiden, ibland när man står still en stund så åker den ner och visar ungefär 1/3 av tanken och när jag kör iväg går den upp till halv igen, allt det händer oavsett om jag har full eller tom tank!

Inte så duktig på dedär med el och sånt så om nån har en idé om vad det kan vara så skulle jag vara väldigt tacksam!

298 Inlägg
27 april 2023
Kan det vara möjligt att du varit för våldsam vid installationen så att armen som ska flyta inne i tanken har skadats? Om du inte kommer på något annat så kan du ju prova ta loss den igen och flytta armen och se om den forfarande ger utslag på mätaren.

Sök