Vilket märke på bromsok är bra?

lovealska
9 april 2022 · 31 Inlägg

Tänkte lämna in bilen för att få mitt bromsok fixat(renoverat) men priset var inte lockande. Är billigare att köpa nytt.
Då det inte är panik så tänkte jag köpa från Tyskland.

Vilket märke är bäst att köpa för bäst livslängd?

Bilen jag har är en sharan-08(Volkswagen)

panda666
9 april 2022 · 4 261 Inlägg

Kolla på autodoc, trodo, skruvat, mekster etc etc, ta typ nått brembo eller nått eller bosch eller nått original. Köper du nått billigt skit kommer den bara börja kärvar igen snart. Kör du bilen med dålig bromsok riskerar du att förstöra bromsar och skivor osv och i värsta fall börjar det brinna;)

lovealska
9 april 2022 · 31 Inlägg

Bilen står nu stilla.

Är dessa märken bra  A.B.S. och Kamoka? Vet inte riktigt vad som är original

panda666
9 april 2022 · 4 261 Inlägg

aldrig hört om dom tyvärr, är det fram eller bak det behöver bytas? motor?

Razor8
9 april 2022 · 62 Inlägg

Köpte Kamoka till min s80. Har hunnit köra mer än 500 mil utan problem. Så Kamoka är ok enligt mig.

Burn Your Rubber, Not Your Soul
Cars can do so much more than drive down the road, they can drive you through life
lovealska
15 april 2022 · 31 Inlägg

panda666 skrev:
aldrig hört om dom tyvärr, är det fram eller bak det behöver bytas? motor?

Det är fram som ska bytas. 1.8T

volvo-93
20 april 2022 · 627 Inlägg

Jag har alltid köpt Bosch, ATE och TRW. Det som första hand kan skilja på olika märken är kvalitet på gummit. Kan tillägga att jag har Biltema ok på en bil som jag bytte för 15 år sedan och är som nya än idag så billiga kan vara bra med.

Senast redigerat av volvo-93 (20 april 2022)

quattropower
1 juli 2023 · 3 Inlägg

lovealska skrev:
Tänkte lämna in bilen för att få mitt bromsok fixat(renoverat) men priset var inte lockande. Är billigare att köpa nytt.
Då det inte är panik så tänkte jag köpa från Tyskland.

Vilket märke är bäst att köpa för bäst livslängd?

Bilen jag har är en sharan-08(Volkswagen)

Lite info om KAMOKA ok, bytte bägge fram på min Octava Scout 2020. De var så pass billiga (444 kr) att jag blev sugen att prova dem. Nu 3 år senare och 4000 mil senare fungerar de tillsammans med ATE skivorna/beläggen perfekt.
Finns inget negativt att säga om dem. Orginaloken från ATE höll i 9 år innan den vänstra började kärva.
Normalt sett håller jag mej till ATE, TRW.

Mossan1
1 juli 2023 · 2 879 Inlägg

Körde Biltemas i 10k mil och ca 5år.
Bilen avyttrades till bekant och körs nu 7år och okänt antal mer mer med samma ok. Det var en Volvo V70N

Köpte Brembo som läckte bromsvätska efter ca 3år. En Rav4 -02
Köpte i stället nått billigt märke jag inte minns på Skruvat och kördes problemfritt ca 2år innan den avyttrades till främmande människa.

Brembo SKA vara bra, men alla kan fela.

Senast redigerat av Mossan1 (1 juli 2023)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang