406 är väl en fin bil, då fyndade du ?
Jodå, mycket riktigt, jag köpte bilen i mars i år, bytte batteri efter några veckor, det gamla var inte slut men tog inte mycket laddning.
Det är en manuell bil.
Bytte bara rakt av... dvs låste upp med nyckel (som tar alla fyra dörrarna men missar bakdörren och skjutdörren ibland så jag måste trycka på knappen på instrumentbrädan. Då låser det upp men ibland blir det ett oherrans liv på låsen och det smäller ett tag innan det lugnar ner sig) och batteriet sitter inne i kupen på denna bil, årgång -11, under lucka i golvet.
Har mest bara haft gamla bilar så ovan med såna konstigheter som du beskriver. Intressant dock.
Låsknapparna och varningsblinkersknappen sitter på olika ställen, vet inte ännu om det går att ta bort någon knappsats.
Idag hittade jag säkringarna som nås på helt annat sätt än enligt boken jag fick med. Kollade med att ladda ner en bok för rätt modell och samma fel.
Dvs bakom handskfacket, som man måste skruva bort med torx, inta bara "dra kraftigt" som det står. Helt sjukt.
Men ingen av dessa säkringar driver varningsblinkersen, tog bort en och en, och en säkring påverkar bara ljudet (!) som försvinner (klickandet) men nog blinkar det ändå.
En lite större säkring är bara märkt med 32 volt (!) och ser annorlunda ut, inte någon ampere!
Tar man bort den blir det rena julafton, massa kul saker händer. Tex startar torkarna direkt när man vrider om nyckeln.
Går inte att starta, mm
Men allt är återställt och samma problem som förut.
Måste man skicka in den där enheten? Som jag inte vet var den sitter.
Förresten så är det ju ca tre månader sen jag bytte batteriet och blinkandet började nyligen.
Låsningen har varit "dum" hela tiden och märkte jag innan köpet. Det var en orsak att pruta från 49900 till 40.000. så inget jag kan bråka om.