2860
Sök

Opel astra J 2013 diesel, som tjuter

4 Inlägg
31 juli 2023
Trådstartare
Konstigt ljud från Opel Astra j 2013 kan nån snälla vet vad är det för ljud? Tack                                                                                                                                                           https://www.youtube.com/shorts/Ig41m5imfHo
Senast redigerat av Hybrid_ (31 juli 2023)

3 255 Inlägg
31 juli 2023
Där bak finns väl bara bensinpumpen som kan ge elmotorljud.

Dessa Astra finns väl inte som AWD så knappast en Haldexpump.
Och ingen luftfjädringskompressor.

Forummoderator
18 047 Inlägg
31 juli 2023
Håller med. Bränslepump är på gång att ge upp. Byt snarast. När den går sönder blir det i en rondell i rusningstrafik big_smile

EDIT: Diesel. Dieselvärmare kan det vara med. Min MB a-klass diesel tjöt likadant.
Senast redigerat av Hybrid_ (31 juli 2023)

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

4 Inlägg
31 juli 2023
Trådstartare
Hej tack för svaret Det kmr från tankdiesel där sitter bränslepump  o har bytt till begagnad men det kmr samma ljud sad om jag byter till  nya bränslepump  tror ni  att ljudet inte kommer tillbaka igen?

4 Inlägg
31 juli 2023
Trådstartare
Mossan1 skrev:
Där bak finns väl bara bensinpumpen som kan ge elmotorljud.

Dessa Astra finns väl inte som AWD så knappast en Haldexpump.
Och ingen luftfjädringskompressor.

Hej tack för svaret Det kmr från tankdiesel där sitter bränslepump  o har bytt till begagnad men det kmr samma ljud sad om jag byter till  nya bränslepump  tror ni  att ljudet inte kommer tillbaka igen?

4 Inlägg
31 juli 2023
Trådstartare
Hybrid_ skrev:
Håller med. Bränslepump är på gång att ge upp. Byt snarast. När den går sönder blir det i en rondell i rusningstrafik big_smile

EDIT: Diesel. Dieselvärmare kan det vara med. Min MB a-klass diesel tjöt likadant.

Sök