Som alla säkert vet, så finns det mer eller mindre seriösa bilfirmor. När jag hittade min drömbil och skulle göra mitt livs största affär, stod den (vad det skulle visa sig) hos en riktig skojare till bilhandlare. Alltså hos Michell & Company.
Med den här trådstarten vill jag VARNA andra för vad man har att vänta efter/under ett bilköp hos denna handlare.
Slutsats/ kontenta
Michell & Company tillsammans med Autokoncept (Som de använder som ”garantiföretag”), ger de värsta tänkbara förutsättningarna för att kunna utföra en trygg och bra bilaffär. Söker man på Google på dessa två företag så kan det vid en första anblick se bra ut. Efter ett tags analyserande av recensioner, som pendlar alltifrån bottenbetyg till toppbetyg, utan betyg däremellan, så anser man snabbt att merparten av att de positiva är PÅHITTADE.
Autokoncept är halvkriminellt och Michell & Company en riktigt oseriös bilhandlare. Kombinationen av dessa gör att jag STARKT AV RÅDER ALLA FRÅN ATT ENS BEFATTA SIG MED DESSA.
I följande text presenterar jag mina erfarenheter av Michell & Company i kombination av Autokoncept för att därigenom kunna styrka slutsatsen här ovan.
Erfarenhet
Jag hade länge letat och drömt om den aktuella bilen, en bil som med önskad utrustning kanske inte ens existerade. Så helt plötsligt en lördag uppenbarade sig den på Blocket, en lördag där både kontosaldo och inställning var på topp. Det blev affär på dagen och så här i efterhand funderar jag på vad jag hade gett mig in på, jag hade min drömbil utan att veta vad som skulle följa. En TRÅKIG OCH DRYG inställning från Michell och hans kompanjoners sida skulle väl inte stoppa mig?
Ett par veckor senare gick bilen sönder, jag hade vid köpet fått klargjort att den AKTUELLA delen som gav upp, täcktes av garantin från Autokoncept. Vid köpetillfället förmedlade jag mina kunskaper om att detta kan vara en svag punkt och lugnades av Autokoncept fina broschyr, där det BOKSTAVLIGEN stod att denna del var täckt. Följande vecka blev helt klart speciell på ett dåligt sätt, 30- talet samtal och påtryckande från min sida ledde slutligen fram till att Michell fick ta sitt ansvar då Autokoncept totalvägrade. Ha i åtanke att det inte är min garanti, utan Michell & Company:s. Som ska täcka upp deras kostnader vid eventuellt uppkomna fel, alltså inte i första hand för den aktuella kunden.
För att förtydliga händelserna tills Michell tog sitt ansvar kommer här en sammanfattning, som är tänkt att ge dig större förståelse.
Bilen gick sönder på en fredag, då jag var på besök hos en vän drygt 20 mil hemifrån. Dagen därpå ringde jag Autokoncepts journummer och fick då höra en nyvaken äldre man på andra sidan luren. Det kändes helt klart oseriöst, fast jag följde ända hans vägledning att ringa till SBS (Jag fick veta att Autokoncept bjuder på gratis bärgning i tre månader, det visste dock inte SBS). Bilen blev samma dag bärgad till närmaste verkstad, UTAN att SBS hade accepterat att jag hade en assistansförsäkring hos dem. Troligen så lyckades Autokoncept på det här sättet bärga min bil utan att det ens fanns en betald assistansförsäkring. Det följde 10- talet samtal där jag pratade med olika personer på Autokoncept (Som troligen ljög mig rakt upp i ansiktet angående SBS) och med SBS som inte kunde se att jag hade assistans hos dem.
På måndagen i veckan som följde började det HÅRDA arbetet med att få min bil fixad så fort som möjligt. Nu vägrade Autokoncept och menade bestämt att det som Michell hade berättat för mig och visat i sin fina Autokoncept-broschyr inte stämmer, delen täcks inte. Det kändes helt klart kört att få täckning av Autokoncept, varefter jag vände mig med ett ytterligare samtal till Michell. Han klargjorde då/ ”Gick med på”, (efter 5- 10 av tidskrävande samtal) att laga min bil på den verkstad de väljer. Jag skulle då stå för bärgningen, vilken skulle kosta mig drygt 5500 kronor.
Framåt onsdagen så hade Autokoncept vänt enligt Michell, då han berättade att de nu skulle stå för kostnaden.
Det blev nu ytterligare 5-10 samtal, dels mot verkstaden som skulle få ett accept från Autokoncept och samtal till Autokoncept för att få dem att skicka ut denna accept. Det kom aldrig något godkännande, så tillslut tog Michell sitt ansvar och lät laga bilen på verkstaden den var på. Jag kunde pusta ut efter hårt arbete, som egentligen inte skulle behöva göras. Handlaren följde nu lagen, om än ytterst MOTVILLIGT med en nästintill hotfull ton i telefon, gång efter gång.
Drygt tre veckor efter att bilen gick sönder kunde jag hämta ut den på verkstaden. Bilen hämtades ut så att vägen hem kunde gå förbi Michell & Company, vilket gjorde detta till ett perfekt tillfälle att få ut mina nya sommardäck som jag hade blivit LOVAD. Jag hade gjort en stor miss i mitt köp av bilen, då jag endast blev lovad att sommardäcken var bra, då de inte fanns att beskåda när jag slog till (Stod på vinterdäck). Då jag vid ett senare tillfälle hämtade ut mina sommardäck så var samtliga olagliga, varefter Michell lovade att ta fram nya däck till mig. Dagen jag hämtade bilen på verkstaden var första gången Michell hade sagt att jag kunde hämta ut mina nya däck, utan att ha däcken på plats (Han hade vid detta tillfälle haft tre veckor på sig). Ett nytt datum utlovades efter mycket om och men med många onödiga samtal, där bemötandet var under all kritik. Skulle jag verkligen behöva jobba så här hårt igen, mot en ARG person med hotfull inställning över telefon.
Det nya datumet närmade sig, såg jag passade på att ringa upp dagarna innan för att säkerställa att jag skulle få mina däck. Mot min förvåning var läget detsamma denna gång, han hade helt enkelt struntat och ljugit i att ta fram däck än en gång. Nu LOVADES nya däck för en tredje gång, så nu hoppades jag att få ett avslut på min bilaffär. Samma visa återupprepades och jag kunde nu få nya däck hos en däckfirma, som han tydligen hade beställt dessa hos. Dagen efter det tredje tillfället klargjorde han tydligt att jag minsann inte skulle få nya däck (Som han en dag tidigare sa att han beställt och lovat mig samtal efter samtal.) utan begagnande i helt FEL dimensioner. Efter att ha blivit förbannad ett antal gånger så gav jag upp och beställde de däck jag ville ha.
Det skulle ha varit betydligt bättre, om jag redan vid påtalandet av att däcken var olagliga hade fått ett nej och därigenom kunnat ha fixat fräscha däck lagom för byte till sommardäck, istället för att gång efter gång blivit illa bemöt och fått brutna löften/fått lögner rakt i ansiktet. Det värsta med det hela är trots allt inte att få lägga ut lite ”läropengar” på nya däck, utan att köra med en olaglig bil i över sex veckor och därigenom riskera vattenplaning, böter på 4800 kr och bli helt utan ersättning vid en trafikolycka.
Slutord
Om du nu har orkat läsa hela texten, så hoppas jag att du har fått insikt i hur det kan gå om man väljer fel handlare. Jag har nu bildat en form av hatkärlek till min bil och kommer troligen behålla den långt framöver. Med det jag har skrivit i den här trådstarten, hoppas jag att ordet sprider sig för att undvika att fler hamnar i samma situation som jag gjorde, samt tänker till några extra gånger innan man slår till på sitt drömobjekt. (Bilen jag köpte låg i 150 000- kronorsklassen).
Michell & Company michelloco.se Michel Michellochcompany Michel&Co Michell&Co Skojjare bilhandlare Autokoncept Auto koncept oseriös försäljare bmw jaguar Porsche Maserati MichelloCo Michell & Company AB Segersbyvägen 15 145 63 Norsborg 073-766 94 43 073-555 92 78 073-555 35 69 bilar i lager köpa bil sälja bil Har du säljtankar Genom vårt samarbete med Auto Concept kan vi på de flesta bilar mot en mindre tilläggskostnad erbjuda en utökad maskinskadegaranti.
Med den här trådstarten vill jag VARNA andra för vad man har att vänta efter/under ett bilköp hos denna handlare.
Slutsats/ kontenta
Michell & Company tillsammans med Autokoncept (Som de använder som ”garantiföretag”), ger de värsta tänkbara förutsättningarna för att kunna utföra en trygg och bra bilaffär. Söker man på Google på dessa två företag så kan det vid en första anblick se bra ut. Efter ett tags analyserande av recensioner, som pendlar alltifrån bottenbetyg till toppbetyg, utan betyg däremellan, så anser man snabbt att merparten av att de positiva är PÅHITTADE.
Autokoncept är halvkriminellt och Michell & Company en riktigt oseriös bilhandlare. Kombinationen av dessa gör att jag STARKT AV RÅDER ALLA FRÅN ATT ENS BEFATTA SIG MED DESSA.
I följande text presenterar jag mina erfarenheter av Michell & Company i kombination av Autokoncept för att därigenom kunna styrka slutsatsen här ovan.
Erfarenhet
Jag hade länge letat och drömt om den aktuella bilen, en bil som med önskad utrustning kanske inte ens existerade. Så helt plötsligt en lördag uppenbarade sig den på Blocket, en lördag där både kontosaldo och inställning var på topp. Det blev affär på dagen och så här i efterhand funderar jag på vad jag hade gett mig in på, jag hade min drömbil utan att veta vad som skulle följa. En TRÅKIG OCH DRYG inställning från Michell och hans kompanjoners sida skulle väl inte stoppa mig?
Ett par veckor senare gick bilen sönder, jag hade vid köpet fått klargjort att den AKTUELLA delen som gav upp, täcktes av garantin från Autokoncept. Vid köpetillfället förmedlade jag mina kunskaper om att detta kan vara en svag punkt och lugnades av Autokoncept fina broschyr, där det BOKSTAVLIGEN stod att denna del var täckt. Följande vecka blev helt klart speciell på ett dåligt sätt, 30- talet samtal och påtryckande från min sida ledde slutligen fram till att Michell fick ta sitt ansvar då Autokoncept totalvägrade. Ha i åtanke att det inte är min garanti, utan Michell & Company:s. Som ska täcka upp deras kostnader vid eventuellt uppkomna fel, alltså inte i första hand för den aktuella kunden.
För att förtydliga händelserna tills Michell tog sitt ansvar kommer här en sammanfattning, som är tänkt att ge dig större förståelse.
Bilen gick sönder på en fredag, då jag var på besök hos en vän drygt 20 mil hemifrån. Dagen därpå ringde jag Autokoncepts journummer och fick då höra en nyvaken äldre man på andra sidan luren. Det kändes helt klart oseriöst, fast jag följde ända hans vägledning att ringa till SBS (Jag fick veta att Autokoncept bjuder på gratis bärgning i tre månader, det visste dock inte SBS). Bilen blev samma dag bärgad till närmaste verkstad, UTAN att SBS hade accepterat att jag hade en assistansförsäkring hos dem. Troligen så lyckades Autokoncept på det här sättet bärga min bil utan att det ens fanns en betald assistansförsäkring. Det följde 10- talet samtal där jag pratade med olika personer på Autokoncept (Som troligen ljög mig rakt upp i ansiktet angående SBS) och med SBS som inte kunde se att jag hade assistans hos dem.
På måndagen i veckan som följde började det HÅRDA arbetet med att få min bil fixad så fort som möjligt. Nu vägrade Autokoncept och menade bestämt att det som Michell hade berättat för mig och visat i sin fina Autokoncept-broschyr inte stämmer, delen täcks inte. Det kändes helt klart kört att få täckning av Autokoncept, varefter jag vände mig med ett ytterligare samtal till Michell. Han klargjorde då/ ”Gick med på”, (efter 5- 10 av tidskrävande samtal) att laga min bil på den verkstad de väljer. Jag skulle då stå för bärgningen, vilken skulle kosta mig drygt 5500 kronor.
Framåt onsdagen så hade Autokoncept vänt enligt Michell, då han berättade att de nu skulle stå för kostnaden.
Det blev nu ytterligare 5-10 samtal, dels mot verkstaden som skulle få ett accept från Autokoncept och samtal till Autokoncept för att få dem att skicka ut denna accept. Det kom aldrig något godkännande, så tillslut tog Michell sitt ansvar och lät laga bilen på verkstaden den var på. Jag kunde pusta ut efter hårt arbete, som egentligen inte skulle behöva göras. Handlaren följde nu lagen, om än ytterst MOTVILLIGT med en nästintill hotfull ton i telefon, gång efter gång.
Drygt tre veckor efter att bilen gick sönder kunde jag hämta ut den på verkstaden. Bilen hämtades ut så att vägen hem kunde gå förbi Michell & Company, vilket gjorde detta till ett perfekt tillfälle att få ut mina nya sommardäck som jag hade blivit LOVAD. Jag hade gjort en stor miss i mitt köp av bilen, då jag endast blev lovad att sommardäcken var bra, då de inte fanns att beskåda när jag slog till (Stod på vinterdäck). Då jag vid ett senare tillfälle hämtade ut mina sommardäck så var samtliga olagliga, varefter Michell lovade att ta fram nya däck till mig. Dagen jag hämtade bilen på verkstaden var första gången Michell hade sagt att jag kunde hämta ut mina nya däck, utan att ha däcken på plats (Han hade vid detta tillfälle haft tre veckor på sig). Ett nytt datum utlovades efter mycket om och men med många onödiga samtal, där bemötandet var under all kritik. Skulle jag verkligen behöva jobba så här hårt igen, mot en ARG person med hotfull inställning över telefon.
Det nya datumet närmade sig, såg jag passade på att ringa upp dagarna innan för att säkerställa att jag skulle få mina däck. Mot min förvåning var läget detsamma denna gång, han hade helt enkelt struntat och ljugit i att ta fram däck än en gång. Nu LOVADES nya däck för en tredje gång, så nu hoppades jag att få ett avslut på min bilaffär. Samma visa återupprepades och jag kunde nu få nya däck hos en däckfirma, som han tydligen hade beställt dessa hos. Dagen efter det tredje tillfället klargjorde han tydligt att jag minsann inte skulle få nya däck (Som han en dag tidigare sa att han beställt och lovat mig samtal efter samtal.) utan begagnande i helt FEL dimensioner. Efter att ha blivit förbannad ett antal gånger så gav jag upp och beställde de däck jag ville ha.
Det skulle ha varit betydligt bättre, om jag redan vid påtalandet av att däcken var olagliga hade fått ett nej och därigenom kunnat ha fixat fräscha däck lagom för byte till sommardäck, istället för att gång efter gång blivit illa bemöt och fått brutna löften/fått lögner rakt i ansiktet. Det värsta med det hela är trots allt inte att få lägga ut lite ”läropengar” på nya däck, utan att köra med en olaglig bil i över sex veckor och därigenom riskera vattenplaning, böter på 4800 kr och bli helt utan ersättning vid en trafikolycka.
Slutord
Om du nu har orkat läsa hela texten, så hoppas jag att du har fått insikt i hur det kan gå om man väljer fel handlare. Jag har nu bildat en form av hatkärlek till min bil och kommer troligen behålla den långt framöver. Med det jag har skrivit i den här trådstarten, hoppas jag att ordet sprider sig för att undvika att fler hamnar i samma situation som jag gjorde, samt tänker till några extra gånger innan man slår till på sitt drömobjekt. (Bilen jag köpte låg i 150 000- kronorsklassen).
Michell & Company michelloco.se Michel Michellochcompany Michel&Co Michell&Co Skojjare bilhandlare Autokoncept Auto koncept oseriös försäljare bmw jaguar Porsche Maserati MichelloCo Michell & Company AB Segersbyvägen 15 145 63 Norsborg 073-766 94 43 073-555 92 78 073-555 35 69 bilar i lager köpa bil sälja bil Har du säljtankar Genom vårt samarbete med Auto Concept kan vi på de flesta bilar mot en mindre tilläggskostnad erbjuda en utökad maskinskadegaranti.
1
0
0
0