3119
Sök

Abs problem!

28 Inlägg
6 oktober 2023
Trådstartare
Tjena! Har köpt mig en Volvo 940 93 som stått i 3 år. Bilen startar och går som en klocka, kom hem 5 mil efter första starten på 3 år utan minsta problem.
Dock lyser ABS lampan och hör börjar problemet
Allt som har med bromsar att göra måste ha varit bytt innan den ställdes av för allt är riktigt fräscht
En ABS givare fram såg trött ut så jag beställde 2 nya och bytte dom, kransen såg ut att den haft bättre dagar men jag plockade bort den och blästrade och efter det vart han fin, kuggarna är kvar och hela och det är väldigt litet mellan rum mellan kransen och givarna så jag tycker dom borde ha signal

Provkörde någon kilometer men den lyser fortfarande och framhjulen låser sig när jag bromsar hårt ändå

Nån som har något tips på vad felet kan vara? Tacksam för svar!

Fri fart för ett fritt folk!
14 165 Inlägg
7 oktober 2023
Kolla felkoder till att börja med.  Du får googla vilket uttag du felsöker abs på men det är blink koder på dessa så det är enkelt att göra

Kör fort så hinner inget hända...

28 Inlägg
7 oktober 2023
Trådstartare
Får fel koder 322 höger framhjulssensor sporadiska störningar och 121 vänster framhjulssensor felaktig signal trots att båda givarna är nya, kan det vara så att kransen behöver bytas trots att den ser ändå skaplig ut?

Sök