Har Ni erfarenhet av Riddermarks bil ?

KenthIJ
29 oktober 2023 · 1 485 Inlägg

Någon som har erfarenhet av Riddermarks bil  (företrädelsevis den på Tuvevägen i Göteborg) ?

De verkar ju vara ganska stora även nationellt men de verkar ju inte vara MRF anslutna.

Jesper328
29 oktober 2023 · 2 398 Inlägg

Har endast krängt bil till dem, och de är bra att ha och göra med på så vis.
Spelar man svår så får man till slut det man vill ha för bilen. lol

Up the RA
Radare
29 oktober 2023 · 55 Inlägg

Deras säljare har en gräslig jargong som skulle fungera som parodi, vilket kanske inte är förvånande. Men det var min (förväntade) erfarenhet, när jag köpte en Volvo S60 av dem utanför Stockholm för ett par år sedan. Ifall man verkligen vill slippa det ska man ju köpa av en privatperson.

MrHyde
29 oktober 2023 · 664 Inlägg

Har hört mycket negativt om Riddermark..
När jobbade inom Vianor så hade dom avtal med Vianor att dom bjöd på 1 säsong däckhotell när man köpte bilen, och att dom skickade vinterhjul/sommarhjul till valfri Vianorverkstad. Kan säga att ungefär 1 av 5 fick rätt hjul till sin bil. En BMW fick volvohjul, en Toyota fick VW-hjul med mera. Vissa fick vänta 5-6 veckor innan dom fick rätt hjul till sin bil, med X antal samtal och sms med säljare som krånglade.
Kunder berättade också ofta att dom blivit lovade(säljargument) typ "helt nya premiumdäck" på vinter/sommar, men när väl hjulen dök upp så satt det sämsta kina-skiten på.

Visst, man ska inte döma alla ställen på samma sätt! Men så vitt jag hört så har dom ungefär samma arbetssätt överallt.

Live long, and prosper.
Growe Fri fart för ett fritt folk!
29 oktober 2023 · 13 776 Inlägg

MrHyde skrev:
Har hört mycket negativt om Riddermark..
När jobbade inom Vianor så hade dom avtal med Vianor att dom bjöd på 1 säsong däckhotell när man köpte bilen, och att dom skickade vinterhjul/sommarhjul till valfri Vianorverkstad. Kan säga att ungefär 1 av 5 fick rätt hjul till sin bil. En BMW fick volvohjul, en Toyota fick VW-hjul med mera. Vissa fick vänta 5-6 veckor innan dom fick rätt hjul till sin bil, med X antal samtal och sms med säljare som krånglade.
Kunder berättade också ofta att dom blivit lovade(säljargument) typ "helt nya premiumdäck" på vinter/sommar, men när väl hjulen dök upp så satt det sämsta kina-skiten på.

Visst, man ska inte döma alla ställen på samma sätt! Men så vitt jag hört så har dom ungefär samma arbetssätt överallt.

ja dom verkar ha lite dålig koll på sin personal.. men tror det skiljer väldigt mycket på var i sverige dom har  stället..

det jag kan säga att dom har en jävla massa bilar stående iallfall..  vet inte hur det går ihop riktigt

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
sollu
29 oktober 2023 · 424 Inlägg

Ja två  bilar båda bilarna hade fel o fixat gratis.

Marre_holding
29 oktober 2023 · 7 Inlägg

Hej hört bra om dom. Samt att dom har ett bra nätverk 😎

KenthIJ
30 oktober 2023 · 1 485 Inlägg

Tackar alla ovan för delade erfarenheter

krambriw
30 oktober 2023 · 433 Inlägg

Ska du köpa eller sälja?

När jag sålde fick jag 35% mer betalt för min bil via KVD bilauktion än vad Riddermark bjöd

Growe Fri fart för ett fritt folk!
30 oktober 2023 · 13 776 Inlägg

krambriw skrev:
Ska du köpa eller sälja?

När jag sålde fick jag 35% mer betalt för min bil via KVD bilauktion än vad Riddermark bjöd

inte jätteförvånande.. på kvd har dom ju inte samma krav på garantier...

eftersom du säljer bilen som privatperson.. men  riddermark måste ge garanti när dom säljer bilen..    det gör det ju mer riskfyllt för dom.

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Tobzter
30 oktober 2023 · 3 145 Inlägg

Har bara positivt att säga för den i Haninge.
Byte precis in en bil å köpte en annan,

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
krambriw
30 oktober 2023 · 433 Inlägg

Jo såklart. Men för mig är det intressanta vad jag får betalt när jag säljer min bil, inte vad bilfirman behöver ge för garantier eller hur mkt dom vill tjäna på affaären

Jesper328
30 oktober 2023 · 2 398 Inlägg

Riddermark brukar ju vara rätt så måna om att få köpa in bilen.
Sålde en bil med ett marknadsvärde runt 110.000kr, och blev bjuden 70kkr.
Förklarade väl att det inte fanns en sportmössa att jag skulle släppa den för under 100.
Tills slut fick jag 90 bjudet vilket var precis vad jag ville ha för den. smile

Så visst, orkar man tjafsa lite med säljarna och förklara att de har konkurrenter som betalar mer så kan man till slut få ett hyfsat bud.

Har uppdrag att sälja en Mk7 Golf värd runt 155 under nästa vecka och nöjer mig med 120, tänkte prova Riddermark igen.
Får se hur långt de vill gå denna gång. smile

Senast redigerat av Jesper328 (30 oktober 2023)

Up the RA
KenthIJ
30 oktober 2023 · 1 485 Inlägg

Tackar återigen alla ovanstående för ert engagemang.
Funderade lite på den här annonsen. ( letar ju rullstolsfraktare åt min dotter)
Köper dock som sagt helst från auktoriserade och MRF anslutna handlare,
för att, som jag tänker mig, i mesta möjliga mån undvika strul. ( har de senaste 8 åren köpt 6st toyotor hos samma handlare)
https://www.bytbil.com/vastra-gotalands … 7-16953236

Brådhis * Voff voff *
30 oktober 2023 · 10 303 Inlägg

KenthIJ skrev:
Tackar återigen alla ovanstående för ert engagemang.
Funderade lite på den här annonsen. ( letar ju rullstolsfraktare åt min dotter)
Köper dock som sagt helst från auktoriserade och MRF anslutna handlare,
för att, som jag tänker mig, i mesta möjliga mån undvika strul. ( har de senaste 8 åren köpt 6st toyotor hos samma handlare)
https://www.bytbil.com/vastra-gotalands … 7-16953236

Kika här: https://biluppgifter.se/fordon/NEC196

Ägdes av en pizzeria 2020-2022. Behöver inte vara nå´t oroande, men har den tex levererat pizzor i närförort till huvudstaden lär den stackars automaten växlat några gånger.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang