2225
Sök

Chippad Passat Sedan 1.8T -98

9 Inlägg
11 juni 2007
Trådstartare
#1
Problemet är att den rycker för de mesta på en gång turbon ska till å ladda lite!

Hade bilen inne på service för e vecka sedan och då bytte dom stift på den?
Kan det ha att göra med det?
Vilka stift kan ni rekommendera? Vilka ska man inte använda?

Mvh Kenny


2 911 Inlägg
11 juni 2007
#2
Rycker den alltid på samma varvtal ?

191 Inlägg
11 juni 2007
#3
läste dom inte felkoder när du hade den inne då?


12 juni 2007
#4
kenkaaa skrev:
Problemet är att den rycker för de mesta på en gång turbon ska till å ladda lite!
Vilka stift kan ni rekommendera? Vilka ska man inte använda?
Mvh Kenny

Platinumstift. BMC har några bra modeller.

Audi A4 1.8Ts Steg 3
www.johnny.nu

Offroad tokig
226 Inlägg
12 juni 2007
#5
Min började rycka som fan när man stämplade full gas och turbotrycket kom snabbt men gasade man sakta så turbotrycket och mjukt och försiktigt var den som vanligt.

Bytte stift till platinum stift (svindyra men det ända rätta) och då slutade ryckandet.

Så mina gammla  stift orkade inte få gnista med mitt laddtryck.

Mitt tips: Skruva bort ett stift och kolla vad det är för stift.

Lev livet som fan innan livet lever fan med dig

9 Inlägg
25 juni 2007
Trådstartare
#6
Tack så mycket för svaren! Jag får testa byta stift.

Ja det är alltid vid samma varvtal den börjar rycka. När turbon börjar ladda.

Mvh Kenny!


9 Inlägg
12 juli 2007
Trådstartare
#7
hej igen! har testat byta till olika stift, har testat riktigt bra stift fast det hjälper inte.
vad kan det vara?

/kenny


735 Inlägg
13 juli 2007
#8
Vad sitter det för chip i bilen?

När du pressar motorn riktigt hårt känns den lite slöare än vanligt? Isåfall kan det ju vara luftmassemätaren som felar, brukar bli lite ryckig motorgång då.
dra ur kontakten till lmm, då kommer bilen gå klockrent om det är den som det är fel på

Kolla felkoder, det kan ju vara så enkelt att du hittar felet där.
Senast redigerat av tobee (13 juli 2007)

550 Inlägg
13 juli 2007
#9
Om felminnet har blivit nollställt efter service så nollar man även adaptionsvärdena i Motorstyrdonet. Har man då en LMM så kommer symptomen fram efter nollning. Så det känns som att det är LMM som är boven i dramat.



Sök