29 november 2010
Trådstartare
Hejsan!
min Volvo 740 har beslutat sig för att inte starta längre.
bilen är orginal i motorn och jag har en B230F motor i min bil
bensinmätaren funkar bara över halv tank.
för några veckor sedan så var den en morgon när jag gick ut till bilen för att åka till jobbet, vrider på nyckeln. startar lite halvsegt som vanligt men när den är igång så går den på 2-3 cylindrar, jag öppnade huven å slet lite i tändkablarna, hoppade in i bilen å startade den igen, då gick den som den skulle.. ja åkte till jobbet å sedan hem dagen efter gjorde den samma sak men vägrade sedan starta vad jag än gjorde..
dagen efter åker jag till Volvo och köper Nya tändkablar och fördelare, rotor och tändstift.. sedan gick den som den skulle å startade som den skulle..
för 1 vecka sedan när jag va ute å körde inne i stan så skulle jag gasa på vid ett rödlyse men då började den blöddra å hosta å ville inte alls åka någe fortare, men när kopplingen var nertryckt så kunde man varva helt utan problem men inte med en växel i då hostade den å blöddrade. sen slutade det lika snabbt som det kom upp.. gick jättebra i 1 vecka tills det nuvarande felet.
Bilen har stått i 1½ dag (fungerade utmärkt innan den parkerades) sen ska jag åka iväg och bilen hoppar igång och går bara på 2-3 cylindrar å vill inte alls varva eller så, den bara spottar å fräser och hoppar, sen hur mycket jag en gasar så vill den inte varva, sedan dör den, sen testade jag att starta den igen men den ville inte, tände inte ens när jag inte rörde gasen, men när jag höll full gas så tände den å startade nästan. sen tog batteriet slut, sen skulle jag kabla igång den idag. men jag satte passatens kablar på + och - och volvons på + och andra på motorn, då gick den knappt runt som om den inte fick ström fast jag kablade. satte kablarna på volvon på + och - då gick den en liten stund, men den är helt död.
är det någon som skulle kunna tänka sig vad det kan vara för fel? hoppas jag har förklarat bra och att alla förstår vad jag skrivit!
TAck på förhand // Matheus