Dagen igår började bra med massa blötsnö som skulle bort, så aluminiumskyffeln gick ju åt skogen 😅 Som "tur" var att jag har en till skyffel där plasten på bladet är trasigt, men den var gjord i vanligt svartstål 🤔 sen var aluminiumröret runt å svartstålet ovalt, så de blev lite trixande innan jag fick ihop det och kunde skotta resten av tomten.
Sen blev det ca 4h i garaget där jag fokuserade på stötdämparens infästning igen. Blev att få dit en plåt uppifrån som går ut på det befintliga hjulhusets insida. Ibland önskar jag att jag hade större garage med riktiga bearbetningsmaskiner för plåt, typ engelskt hjul, svarv osv. Men sånt får man väl drömma lite om och leva med hammare, svets, kap och skruvstycke 🙈
Sen var jag ju tvungen att få till formen mot hjulhuset, så en bit wellpapp och sax kom fram
Lite måttande och frisera till den
Sedan klippa ut den i lite metall 🙂
Gjorde lika avancerad mall till framsidan för att sedan klippa ut en metallbit dit och sedan punktade fast dem
Lite test för att se hur de blev
Jag tycker det ser väldigt lovande ut efter allt, så det blev att sy ihop skarverna helt med tig'en
Lite buligt i plåten tyvärr för att få den där fina finishen, men det blir vad det blir 🤷‍♂️
(på de två kommande fotona har jag ej vart jättenoga med återmonteringen av plåten mot hjulhuset, så det är mer "luft" ut i hjulhuset än vad det egentligen är, passformen är alltså bättre än synes)
Både gångjärn och skuffens dämpare tar sig förbi utan bekymmer
Såhär ser det ut från insidan av hjulhuset
Idag blir det julklappsinslagning, uppesittarkväll osv osv, så nästa gång i garaget blir efter julafton.
God jul på er allihopa som läser detta 🙂
Timmy