Ventillocket

Adambudicin
27 januari · 22 Inlägg

Tjena, jag har problem när jag ska släppa ventillocket. Har skruvar ut hur jävla många skruvar som helst och de är fortfarande inte löst. Är då lite fundersam på dom här torks skruvarna som går in i sidled. Men dom är så korta och oljiga så därför tycker inte jag dom har nått med fästningen att göra.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
27 januari · 17 535 Inlägg

Lamorghini Countach? Volvo 140?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Adambudicin
27 januari · 22 Inlägg

Volvo xc70 2,4. B5244t.

Pininfarina406
27 januari · 542 Inlägg

Adambudicin skrev:
Tjena, jag har problem när jag ska släppa ventillocket. Har skruvar ut hur jävla många skruvar som helst och de är fortfarande inte löst. Är då lite fundersam på dom här torks skruvarna som går in i sidled. Men dom är så korta och oljiga så därför tycker inte jag dom har nått med fästningen att göra.

Vad menar du med ventillock då?
Det finns inte på din motor. Menar du plastlocket över tändspolarna?

Peugeot 406 coupé "Pininfarina" (1998)
Marlboroman
27 januari · 8 234 Inlägg

Har toppen aldrig varit isär brukar dem sitta ihop rejält. Har fått bort alla bultarna (10mm skalle) som kan man ändå få knacka underifrån på dem klackar som finns i toppens överdel. Kammarna trycker ju mot överdelen och kan också göra att överdelen inte vill släppa så enkelt. Därför man bör ha verktygen (eller bara lossa lite åt gången på bultarna om man orkar hålla på så) för att få överdelen att släppa jämnt.
Torx-skruvarna du nämner kan vara dem som mäter ventilspelet genom och dem har inget med att få loss överdelen.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Adambudicin
27 januari · 22 Inlägg

Det löste sig tack för hjälpen

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang