Hej, Har Googlat runt på internet och fått fram att det ska ske ett kamremsbyte på Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI 240hk var 5e år eller 12.000 mil. Screenshot ( https://prnt.sc/swFCEP4wMrfh )
Vet inte om det är så med just den bilen men det kan vara att tillverkarens rekommendation uppdaterats/ändrats i efterhand, det har hänt med några bilar.
Jag vet ingen nyare VW TDI som inte har 21.000mil. Tror tidsgränsen är odefinierad, men mer än 10år vete katten om man vågar.
Men ring VAG för svar vetja. Kan ju ha skett en massa brott så dom ändrat.
21k är inte ens byte utan man ska kontrollera remmen om jag inte minns fel.. nu är det rätt studdiga remmar på tdi dom är kevlarförstärka saker.. vattenpumpen brukar ge sig före remmarna är dåliga..
Alla Passat 2,0TDI 240hk har 12000mil intervall på kamremmen.
vad är det för skillnad mot dom svagare isånt fall? förutom dubbelturbon på 240... förövirgt en jävligt trevlig motor riktigt pigg.. som alla 2liters dieslar borde vara från fabrik
Alla Passat 2,0TDI 240hk har 12000mil intervall på kamremmen.
vad är det för skillnad mot dom svagare isånt fall? förutom dubbelturbon på 240... förövirgt en jävligt trevlig motor riktigt pigg.. som alla 2liters dieslar borde vara från fabrik
Dubbelturbon som orsakar kortare intervall. Mer vrid och mer effekt påfrestar kamremmen mer.