Verkar lite väl ambitiöst som första projekt kanske, iaf med tanke på frågorna du ställer.
Håller med tidigare poster i övrigt, fråga vad du behöver i övrigt från stället du köper grejerna. Bör få nån hyfsad rabbat kan man tycka. Samt gällande orginalstereo.
När det är i denna prisklass lönar det sig kanske inte att spara kronor genom att ta e.g. biltema strömkabel. Den är nog minst lika bra som de dyrare på att leda ström, men är stel och dryg att dra böjt. En dyrare är mindre stel för samma storlek pga annan isolering och mindre kardeler.
Med så mycket effekt kommer du nog behöva extra batteri, samt en uppgradering av orginal strömkabeln från generator och jord till batteriet ("big three"). Men jag är inget proffs på "gränserna" när det bör göras egentligen.
(Köp BARA "100% OFC" kopparkabel aldrig nå jävla CCA. CCA är en komplett scam, du betalar oftast minst samma pris för en kabel som tål samma effekt men är tjockare och därmed tar mer plats.)
Det svåraste/drygaste brukar vara att dra kabel snyggt. Alltid trångt och jävligt och saker i vägen. Behöver montera loss massa paneler som i bästa fall är lika dryga att ta bort som att sätta dit.
Rita en bild över alla kablar du behöver dra för att planera, kom ihåg att signal(lågnivå), ström och högtalar kabel inte ska gå nära varandra.
Signal från stereon (orginal) kan eventuellt finnas till något orginalsteg bak i bilen. Men det är inte den bästa signalen för det mesta (vad jag vet). Och på nya bilar kanske den kan vara optisk, vilket inte går att använda till vanliga grejer. Då kan man köra högnivå från orginalhögtalarna istället (är sämre).