Hej.
Har en bekymmer som spökar med mig. I vintras började det, att jag inte fick ur p läget ibland (bara när det var riktigt kallt ) när bilen stått en kvart på så gick det. Detta hände ibland.
Jag har senaste veckan haft samma bekymmer, får inte ur p läget, ibland får jag bråka 10 min, vrida ratten fram och tillbaka, samt ibland sänka/höja ratten. Rätt var det är får jag ur p-läget. Ibland är det skitsvårt, ibland går det på 10 sec, samt att när detta sker så är det även jävligt att få ut bilnyckeln ur tändningslåset, eller jag får ur den,men kan inte vrida om bilnyckeln till sista läget. Då får jag jucka lite fram och tillbaka på nyckeln.
Jag har trott ibland att det är tändningslåset som spökar. Men det är bytt för 2 år sedan. Så är ändå fundersam, eller är det så att ett dåligt tändningslås , på något sätt gör att det kan vara jävligt att komma ur p-läget?
Har läst om lägesgivare och ratt sensorer fram och tillbaka. Även att det kan sitta något på absenheten?
Bilen är knappt värd att lämna in tycker jag så jag vill försöka få ordning på eländet själv.
Mvh Frustrerad