2994
Sök

Bilen stulen av mitt ex

1 Inlägg
24 juni
Trådstartare
#1
Hejhej

Mitt ex snodde min bil och krockade med den.
Han har inget körkort och var drogpåverkad.
Hela händelsen är polisanmäld, från att han bröt sig in i mitt hem, snodde bilen och sen krockade den. Han har erkänt allt.

Nu vill han att jag inte ska ta bilen på försäkringen då han kommer att bli betalningsskyldig och har inte en krona..
Han tycker vi ska hämta bilen på verkstaden och sen lämna till en kompis som kan mycket om bilar.
Eftersom han inte har pengar så kommer jag få betala allt…

Jag vet inte alls hur bilen ser ut eller om den går att laga. Får bara dåliga vibbar av allt.
Frontskador och plåtskador vänster sida är allt jag vet..
Helförsäkring Folksam
Vad ska jag göra?

1 505 Inlägg
24 juni
#2
Du har redan gjort allt du behöver göra, dvs polisanmält stölden. Försäkringsbolaget sköter resten.

Krockskador, även om de ser lindriga ut, kan kosta ungefär hur mycket som helst att laga.

Offensiv inkompetens är bästa försvar.

2 306 Inlägg
24 juni
#3
Japp, 100% gå via försäkringsbolaget. Sånt där är INTE billigt, inget man vill betala ur egen ficka. Det är det försäkringen är till för.

Är på tiden att han lär sig att handlingar har konsekvenser.


384 Inlägg
24 juni
#4
SJÄLVKLART så ska det tas på försäkringen oavsett vad idioten till ex säger och tycker.
Kan ju vara så att bilen inte går att laga och att den blir inlöst.


3 162 Inlägg
24 juni
#5
Vad i hela...?

SJÄLVKLART ska pundande tväridioten 100% ta konsekvensen av sina idiotiska handlingar, och mycket bra för dig att det är just ett EX och håll det så.

TA SÅ STORT AVSTÅND SOM MÖJLIGT från den personen och dess likasinnade umgängeskretsar.

Du vill inte vara i det hålet.
Senast redigerat av Mossan1 (24 juni )


Sök