4473
Sök

Låsljudsignal? Får man inte ha det i Sverige? [LÖST]

Forummoderator
17 749 Inlägg
7 juli
Trådstartare
#1
Har en Mercedes tillverkad 2024-02. Man kan trycka i på skärmen att den ska tuta till lite när den låser sig vilket jag tycker är bra. Men inställningen "fastnar inte". Övriga inställningar gör det -Nåja, kan inte få bort seglingsläget heller-. Tittade på Mercedes hemsida men inget om detta mer än hur man gör för att aktivera. Följer detta men nej... Den tutar en gång men nästa gång jag startar bilen är den inte ibockad längre.

Störande. Mercedes då? Nej. Semestertider där så så att få svar. Fick prata med någon slyngel som inte ens visste vad armbeep var.

Lagar som stör?
Senast redigerat av Hybrid_ (7 juli )

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Diagnostekniker
2 485 Inlägg
7 juli
#2
Mbux med touchplatta?

Tryck på hemknappen, gå höger till bilinställningar, svep uppåt på touchplattan, svep vänster 6 gånger.
Voila, nu bör du vara inne i utvecklarläget där man kan fippla med både det ena och det andra.

Nu slutade jag hos MB år 2020 och har inte mycket erfarenhet av Mbux, men jag har för mig att det är så man gör.

edit: googla på ?mbux engineer mode? så finns det säkert minst en kanonbra video som visar hur man gör.
Senast redigerat av Jesper328 (7 juli )

Up the RA

Forummoderator
17 749 Inlägg
7 juli
Trådstartare
#3
Jesper328 skrev:
Mbux med touchplatta?

Tryck på hemknappen, gå höger till bilinställningar, svep uppåt på touchplattan, svep vänster 6 gånger.
Voila, nu bör du vara inne i utvecklarläget där man kan fippla med både det ena och det andra.

Nu slutade jag hos MB år 2020 och har inte mycket erfarenhet av Mbux, men jag har för mig att det är så man gör.

edit: googla på ?mbux engineer mode? så finns det säkert minst en kanonbra video som visar hur man gör.
Jävlar i havet du! Man tackar! MBUX touch: Ja. Tar med mig datorn ut till bilen! Tackar!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Forummoderator
17 749 Inlägg
7 juli
Trådstartare
#4
Hybrid_ skrev:
Jesper328 skrev:
Mbux med touchplatta?

Tryck på hemknappen, gå höger till bilinställningar, svep uppåt på touchplattan, svep vänster 6 gånger.
Voila, nu bör du vara inne i utvecklarläget där man kan fippla med både det ena och det andra.

Nu slutade jag hos MB år 2020 och har inte mycket erfarenhet av Mbux, men jag har för mig att det är så man gör.

edit: googla på ?mbux engineer mode? så finns det säkert minst en kanonbra video som visar hur man gör.
Jävlar i havet du! Man tackar! MBUX touch: Ja. Tar med mig datorn ut till bilen! Tackar!
Fungerade. Fick upp en lång lista som såg ut som den var från en Commodore 64... Nu verkar det fungera. Tack som fan!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Diagnostekniker
2 485 Inlägg
7 juli
#5
Snyggt!
Finns alltid något skoj i den menyn. smile

Up the RA


Sök